تعدادی از کارمندان شرکت توسعه دیدار ایرانیان می‌گویند: بدون توجه به تخصص و بعد از سال‌ها کار به یک باره و بدون اعلام قبلی بیکار شدیم.

این افراد در گفت‌وگو با ایلنا از عدم تمدید قرارداد این شرکت با برخی از نیروها برای سال جدید و بیکاری ۲۵ تا ۳۰ نیرو، باسابقه ۸ تا ۱۲ سال خبر دادند. به گفته این عده، شرکت توسعه دیدار به همراه دو شرکت دیگر، عضو گروه مالی و زیرمجموعه بانک دی هستند.

این افراد می‌‎گویند: این سه شرکت در مجموع حدود ۹۰ نیرو دارند که به نظر می‌رسد احتمالاً پایان فروردین ماه نیروهای دیگری نیز بیکار شوند. بعد از تعدیل و در زمان برگزاری مجمع عمومی بانک دی، با تعدادی از نیروها تماس گرفته شده و قرارداد یک ماهه با آنها بسته شد. علت این کار را تعدیل مقطعی برای جلوگیری از سروصدا می‌دانیم.

آنها می‌گویند: در پایان سال ۱۴۰۱، به غیر از نیروهای تعدیل شده، با تمامی نیروها قرارداد سه‌ماهه امضا شد ولی بعد از برگزاری مجمع عمومی بانک دی و شروع سال، قراردادهای سه‌ماهه باطل اعلام و مجدداً با تمامی نیروها قرارداد یک ماهه امضا و عملاً نیروهای شرکت را در وضعیتی بلاتکلیف قرار دادند.

به گفته این نیروها، شرکت در قرارداد قید کرده که بعد از پایان قرارداد در صورت ورود نیروها به شرکت، این اقدام به منزله ورود غیرقانونی، تلقی و قابل پیگرد است، ضمن اینکه در قرارداد قید شده بعد از اتمام قرارداد، شرکت شش ماه مهلت جهت تسویه‌حساب دارد.

آنها می‌گویند: بدون توجه به تخصص و بعد از سال‌ها کار به یک باره و بدون اعلام قبلی تعدیل شدیم و شرکت به منظور کاهش هزینه‌ها، اقدام به حذف تعدادی از نیروهای باسابقه و زحمتکش خدمات، راننده، اداری و... کرده است.

به گفته‌ی این افراد، شرکت توسعه دیدار بعد از ادغام دارای ده‌ها ملک و چندین پروژه نیمه‌تمام و نیروهای متخصص در زمینه‌های فنی و مهندسی، حقوقی و املاک است که می‌تواند با مدیریتی صحیح، خود تبدیل به یک شرکت بزرگ کارآفرین شود نه اینکه نیروهای اندک خود را هم تعدیل کند.