عدم واریز عیدی برای مستمری‌بگیران بهزیستی استان سمنان، سبب بروز نارضایتی در بین این قشر شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، بهزیستی در کنار مستمری و یارانه‌هایی که برای مددجویان خود در نظر گرفته، سالانه در اسفند ماه مبلغی را نیز بابت عیدی واریز می‌کند اما مستمری‌بگیران سمنانی می‌گویند امسال وجهی را دریافت نکردند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که یارانه مراکز نگهداری معلولان هم با تأخیر پرداخت شده است.

 در حالی پرداختی‌ها با مشکل روبه‌رو شده که جامعه تحت پوشش بهزیستی و به خصوص خانواده معلولان استان سمنان در برهه کنونی با دشواری‌های اقتصادی فراوانی روبه‌رو هستند که برای مثال افزایش هزینه دارو یا خدمات، حمل و نقل، خوراک و پوشاک و... را می‌توان اشاره کرد.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان در گفت‌وگو با مهر، درباره گلایه برخی از مستمری‌بگیران و مددجویان بهزیستی به واسطه عدم پرداخت عیدی پایان سال بیان کرد: پرداختی عیدی‌های مستمری‌بگیران بهزیستی مستقیماً توسط سازمان بهزیستی کل کشور صورت می‌گیرد و تصمیم‌گیری درباره آن برعهده استان‌ها نیست.

محمود منطقی با بیان اینکه در اواخر سال ۱۴۰۱ به این دلیل که تخصیص منابع انتقالی از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به بهزیستی با تأخیر روبه‌رو شد، بعضی از پرداختی‌ها ازجمله مستمری، حق پرستاری، یارانه نگهداری مددجویان در مراکز با تأخیر پرداخت شد. وی با بیان اینکه خوشبختانه در روزهای پایانی سال قبل تأمین اعتبار انجام شده و مستمری‌های مددجویانی که در منزل نگهداری می‌شوند، پرداخت شد، بیان داشت: یارانه مراکز نگهداری از مددجویان بهزیستی نیز در سال جدید پرداخت شده است.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با بیان اینکه در مقوله عیدی با عدم پرداخت روبه‌رو هستیم که همکاران ما در حال پیگیری این موضوع هستند، افزود: امیدواریم که منابع اعتباری این موضوع تأمین شود تا بلافاصله بتوانیم پرداختی به مددجویان را داشته باشیم.