در حالی که پیش‌بینی می‌شد با ارائه گزارش کمیته دستمزد در جلسه روز پنجشنبه شورای عالی کار، هزینه سبد معیشت کارگران مشخص شود ولی این جلسه بدون اعلام هرگونه عدد و رقم در این رابطه به پایان رسید.

«هادی ابوی» نماینده کارگران در شورای عالی کار در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: جلسه شورای عالی کار درخصوص دستمزد ۱۴۰۲ نتیجه‌ای نداشت و رقم مشخصی درباره هزینه سبد معیشت خانوار اعلام نشد.

وی گفت: تنها استماع گزارش کارفرمایان راجع به مزد منطقه‌ای و گزارش کلی کمیته مزد در دستور کار قرار گرفت و مقرر شد نشست بعدی شورای عالی کار هفته آینده برگزار شود. ابوی تاکید کرد: در حال حاضر شرایط منطقه‌ای کردن دستمزدها فراهم نیست و آثار و تبعات بسیاری ازجمله مهاجرت را با اجرای آن شاهد خواهیم بود.

به گفته وی، نمایندگان گروه کارگری در این نشست بر مشخص شدن سبد معیشت تاکید و اعلام کردند که باب مذاکرات دستمزد بعد از اعلام رقم سبد معیشت باز خواهد شد. نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: دستور کار دیگر جلسه، اصلاح ماده‌ آیین دادرسی کار  بود که به تصویب نرسید و مقرر شد بررسی بیشتر صورت گیرد.

در همین زمینه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز گفت: حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۲ با لحاظ نظرات و معیارهای دقیق و کارشناسی قطعاً تا پایان سال نهایی می‌شود. به گزارش خبرگزاری مهر، صولت مرتضوی پس از پایان سیصد و یازدهمین نشست شورای عالی کار، با تأکید بر اصل سه‌جانبه‌گرایی و تعامل حداکثری نمایندگان دولت، کارگری و کارفرمایان، مبنا و معیار تعیین حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۲ را میزان هزینه سبد معیشت کارگران و نرخ تورم اعلامی مرکز آمار عنوان کرد و گفت: حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۲ با لحاظ نظرات و معیارهای دقیق و کارشناسی قطعاً تا پایان سال نهایی می‌شود.

در این نشست گزارشی از روند برگزاری جلسات و مصوبات کمیته دستمزد شورای عالی کار ارائه و پیش‌نویس اصلاح ماده ۲۳ آیین‌نامه قانون کار که موارد مربوط به چالش‌ها، دغدغه‌ها و نظرات اعضای شورا در زمینه اصلاح آیین‌نامه مذکور با موضوع انتخاب نمایندگان کارگری و کارفرمایی و سایر اعضای هیأت‌های تشخیص و مراجع حل اختلاف مطرح شد. «اصغر آهنی‌ها» نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار نیز در این نشست طرح پیشنهادی نمایندگان کارفرمایی در زمینه بررسی علل پیشنهاد دستمزد منطقه‌ای در کشور را ارائه کرد.