کارگران حراست پروژه قطار شهری اهواز، با ۱۸ماه حقوق معوقه و عدم دریافت عیدی سال‌های 1400 و 1401 شرایط معیشتی نامناسبی دارند. این عده خواستار رسیدگی بازرسان وزارت کار به وضعیت پرداخت مطالبات عقب‌افتاده خود شدند. تعدادی از این کارگران در گفت‌وگو با ایلنا، ضمن بیان مشکلاتی که در نتیجه‌ عدم دریافت حدود ۱۸ ماه حقوق بر آنها تحمیل شده، خواستار بازرسی اداره کار از شرایط خود و وضعیت مطالبات معوقه خود شدند. یکی از این کارگران با انتقاد از بی‌توجهی مسئولان استانی در واکنش به اخباری که در چهار سال گذشته در مورد شرایط سخت زندگی کارگران نگهبان پروژه قطار شهری اهواز در نتیجه تعطیلی کارگاه‌ و عدم دریافت ماه‌ها حقوق منتشر شده است، گفت: از بازرسی وزارت کار می‌خواهیم با ورود به پروژه قطار شهری اهواز به روند پرداخت حقوق کارگران شاغل در آن رسیدگی کند. وی ادامه داد: ۱۸ماه حقوق و ۲ سال عیدی از کارفرمای شرکت پیمانکاری طلبکاریم و آخرین حقوقی که به ما کارگران بعد از چندین روز اعتراض در بهمن ماه پرداخت شده، دو تا ۵ میلیون تومان بوده که آن هم در چندین مرتبه به حساب حدود ۱۱۳ کارگر به صورت علی‌الحساب پرداخت شده و خبری از پرداخت مابقی مطالبات نیست.

او گفت: شرایط زندگی کارگران نگهبان پروژه قطار شهری اهواز به دلیل‌ عدم پرداخت حقوق، عیدی و بیمه خوب نیست و از این بابت جا دارد وزارت کار، بازرسان خود را روانه کارگاه متروی اهواز کند. این کارگر با بیان اینکه باید مشخص شود تا چه زمانی معوقات مزدی کارگران پرداخت می‌شود، گفت: دو سال است پیمانکار به کارگران عیدی نمی‌دهد و آغاز سال جاری را همانند سال گذشته بدون عیدی و حقوق سپری کردیم. در حال حاضر هم که در آستانه سال جدید هستیم، سفره‌هایمان خالی‌تر از همیشه است.

طبق اظهارات یکی دیگر از کارگران، جدا از وضعیت حقوق، فاقد امنیت شغلی هستیم و اخیرا کارفرما اقدام به تعدیل ۵ نفر از همکاران کرده است. طبق این گزارش، پروژه ساخت قطار شهری اهواز، از ماه‌های پایانی سال ۹۷ متوقف شده و تاکنون، ۵۰۰ کارگر آن به مرور بیکار شده‌اند و در حال حاضر حدود ۱۱۳ کارگر نگهبان و دو تا سه کارگر تاسیساتی در این واحد برای نگهبانی و حفاظت از تاسیسات کارگاه و ماشین‌آلات آن باقی مانده‌اند.