رئیس و نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس وعده دادند که طرح ساماندهی کارکنان دولت، هفته آینده در صحن علنی مجلس بررسی خواهد شد.

در همین زمینه رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه هیات رئیسه مجلس اعلام کرد که طرح ساماندهی کارکنان دولت به زودی در صحن بررسی خواهد شد، از دستور رئیسی برای ساماندهی کارکنان حوزه بهداشت و درمان خبر داد.

مهدی عیسی‌زاده در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت گفت: در نشست ستاد ملی مقابله با کرونا موضوع طرح ساماندهی کارکنان دولت را خدمت رئیس جمهور مطرح کردم.

وی تصریح کرد: رئیسی در پایان این نشست گفت که در ساماندهی کارکنان دولت، همه نیروهای قراردادی به خصوص پرستاران طرحی که در زمان شیوع ویروس کرونا در تمام سطوح اعم از حوزه پرستاری، خدماتی و آزمایشگاهی فعالیت داشتند، لحاظ شود.

این نماینده مجلس با یادآوری اینکه در پایان این نشست، رئیس کل سازمان نظام پرستاری نیز بر ضرورت ساماندهی پرستاران و نیروهای طرحی تاکید کرد، خاطرنشان کرد: رئیس جمهور گفت که سریعا نشستی برگزار شود و چنانچه امکان‌پذیر باشد استخدام این نیروها در مجلس تصویب شود و اگر امکان‌پذیر نبود در نشست آتی ستاد ملی مقابله با کرونا بررسی و تصویب شود تا ساماندهی نیروهای طرحی و قراردادی در حوزه بهداشت و درمان تعیین تکلیف شود.

وی تاکید کرد: هیات رئیسه مجلس نیز اعلام کرد به زودی طرح ساماندهی کارکنان دولت در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

همچنین نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از تعیین تکلیف نیروهای شرکتی، طرحی و حجمی در طرح ساماندهی کارکنان دولت خبر داد و گفت که مجلس حداکثر تا هفته آینده وارد بررسی جزئیات طرح ساماندهی کارکنان دولت می‌شود.

ولی اسماعیلی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: طرح ساماندهی کارکنان دولت در دستور مجلس و نوبت رسیدگی صحن علنی قرار دارد.

وی ادامه داد: طبق آخرین صحبتی که بنده و رئیس کمیسیون اجتماعی با رئیس مجلس داشتیم، قرار شد بعد از اتمام بررسی طرح مالیات بر عایدی سرمایه، مجلس وارد بررسی جزئیات طرح ساماندهی کارکنان دولت شود.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: طبق قول هیات رییسه و آیین‌نامه داخلی مجلس، جزییات طرح ساماندهی کارکنان دولت در هفته جاری و یا حداکثر هفته آینده در مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به تصویب کلیات طرح ساماندهی کارکنان دولت در مجلس گفت: در این طرح نیروهای شرکتی‌، حجمی‌ و طرحی تبدیل به قرارداد کارمعین می‌شوند. همچنین عناوین مشابه دیگری در این طرح آمده تا همه تبدیل به قرارداد کار معین شوند.