در پی انتقادات ماه‌های اخیر بیمه‌شدگان تامین اجتماعی به وضعیت درمان مستقیم و غیرمستقیم در این سازمان و افزایش نارضایتی‌ها، مدیرعامل تأمین اجتماعی به دفاع از عملکرد این سازمان پرداخت و گفت: توسعه کمی و کیفی خدمات و صیانت مالی از بیمه‌شدگان در بخش سلامت راهبرد اصلی تأمین‌ اجتماعی در حوزه درمان است.

به گزارش توسعه ایرانی، میرهاشم موسوی گفت: یکی از رویکردهای مهم ما در حوزه درمان، توسعه درمان مستقیم است، هرچند همچنان اولویت خرید راهبردی را در دستور کار داریم. در مجموع تلاش داریم در حوزه درمان انعطاف‌پذیری لازم را داشته باشیم که بتوانیم به اقتضای شرایط تصمیم بگیریم و خدمات درمانی مطلوب به مردم ارائه کنیم.

وی همچنین گفت: یکی دیگر از مطالبات اصلی حاکمیت در حوزه درمان که سازمان تأمین‌اجتماعی در آن الگویی موفق بود، این است که ما باید پرداخت از جیب مردم را در حوزه درمان کاهش بدهیم و بلکه به صفر برسانیم. در درمان مستقیم این اتفاق افتاده و کسانی که در درمان مستقیم از ما خدمات می‌گیرند، ریالی بابت این خدمات پرداخت نمی‌کنند. در درمان غیرمستقیم هم این مسیر آغاز شده است، مخصوصاً در مناطقی که مراکز درمانی ملکی نداریم، فرانشیز خدمات بستری، در بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی را صفر کرده‌ایم. فرانشیز خدمات بستری و سرپایی برای همه بیمه‌شدگان بالای ۶۵ سال نیز در همه بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی صفر شده است.

موسوی در ادامه افزود: برای حفظ و ارتقای سرمایه انسانی سازمان که رضایت شغلی آنان بسترساز ارتقای کیفیت خدمات و جلب رضایت مردم است، اقدامات متعدد و متنوعی در دوره جدید مدیریتی تأمین‌اجتماعی آغاز شده و در حال پیگیری است که از آن جمله می‌توان به برقراری فوق‌العاده ویژه کادر درمان در این دوره، اصلاح مقررات بازنشستگی پرستاران و سایر اعضای کادر درمان، برگزاری آزمون استخدامی برای جذب نیروهای جدید و تازه نفس و نیز پیگیری اجرا و تأمین منابع طرح تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری اشاره کرد.

مدیرعامل تأمین‌اجتماعی در مورد تغییرات مدیریتی در بخش درمان نیز توضیح داد: تغییرات در سطح مدیریتی در بخش درمان در دوره جدید مدیریتی سازمان، حداقلی و با توجه به رسیدن برخی از مدیران این حوزه به سن بازنشستگی یا در موارد محدودی به علت ایجاد تعارض منافع ناشی از فعالیت مدیر در حوزه دیگر بوده است. به‌طور کلی اما در انتصاب مدیران جدید در بیش از ۹۰درصد موارد، انتصاب از بدنه بخش درمان و با توجه به معیارهایی چون تعهد و تخصص در کنار هم و نیز روحیه فسادستیزی و مردمی بودن انجام شده است.