مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: با اصلاح ماده ۵ قانون بیمه کارگران ساختمانی و برطرف شدن کسری منابع، تمام پشت‌نوبتی‌های بیمه کارگران ساختمانی را تحت پوشش قرار خواهیم داد.

به گزارش توسعه ایرانی، میرهاشم موسوی اظهار داشت: حدود ۱۸هزار میلیارد تومان در صندوق بیمه کارگران ساختمانی که معادل ۲۰درصد سهم کارفرماست، برای بیمه کارگران ساختمانی کسری منابع وجود داشت که اصلاح اعمال شده در قانون، پیش‌بینی می‌شود که این میزان کسری منابع برطرف شود. وی تصریح کرد: قرار است برابر با این مصوبه، حساب صندوق بیمه کارگران ساختمانی جداگانه نگهداری شود و ما به مرور با استفاده از منابع موجود در این صندوق، محاسبات بیمه‌ای را انجام دهیم.

موسوی یادآور شد: پس از تایید مصوبه مجلس در شورای نگهبان و ابلاغ آن، سازمان تامین اجتماعی در فرآیند اجرا تمام پشت‌نوبتی‌های بیمه کارگران ساختمانی را تحت پوشش قرار خواهد داد.

30درصد مردم ایران تحت پوشش بیمه نیستند

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی همچنین گفت: در مدت ۱۵ ماه حضور در سازمان با تلاش مدیران و همکاران حوزه بیمه‌ای اکنون بیش از یک میلیون و ۴۰۰هزار بیمه‌شده جدید در این مدت تحت پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی قرار گرفته‌اند.

موسوی اظهار داشت: خدمت به مردم در سازمان تأمین‌اجتماعی، افتخار بزرگی است. توفیق خدمت و کسب رضایت مردم، نعمتی بسیار ارزشمند است و باید اولویت اصلی ما تولید رضایت و سرمایه اجتماعی ناشی از این خدمت باشد.

وی افزود: تأمین‌اجتماعی از مطالبات جدی مردم است و باید پاسخگوی مطالبات اقشاری که ما در ارتباط هستند باشیم. استفاده از فناوری اطلاعات و هوشمندسازی تأمین‌اجتماعی را باید به‌صورت جدی دنبال کنیم و رفع بسیاری از مشکلات با هوشمندسازی قابل تحقق است. مدیرعامل تأمین‌اجتماعی افزود: ما همچنان در اجرای اصل ۲۹ قانون اساسی و پوشش کامل بیمه‌های اجتماعی در کشور باید بیشتر تلاش کنیم چرا که هنوز باوجود دستاوردهای ارزشمند در این حوزه، پوشش بیمه اجتماعی همگانی برای ۳۰درصد مردم محقق نشده است.