صبح دیروز تعدادی از کارگران شاغل در شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی بندرماهشهر به نحوه پرداخت حقوق و سایر مطالبات صنفی‌ خود اعتراض کردند.

این کارگران در گفت‌وگو با ایلنا گفتند: به تبعیض در پرداخت حقوق بین کارگران این واحد با سایر کارگران پتروشیمی منطقه اعتراض داریم.

به گفته یکی از کارگران، مجموع کارگران شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی بندرماهشهر حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر هستند. کارگران شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی بندرماهشهر در مقایسه با سایر کارگران (حدود ۳۰ واحد پتروشیمی) مستقر در منطقه از حقوق و مزایای کمتری برخوردارند. او با بیان اینکه مجموع دریافتی کارگران شرکت پایانه‌ها و مخازن بندر ماهشهر کفاف معاش زندگی آنان را نمی‌دهد، گفت: چندین سال است از مسئولان شرکت درخواست رفع تبعیض و بهبود وضعیت شغلی و مزایای را داریم اما تغییری در روند قراردادها و میزان دستمزد به‌رغم افزایش چندبرابری قیمت مواد مصرفی و غیرمصرفی ایجاد نشد. به گفته وی، سطح حقوق کارگران شاغل در پایانه و مخازن پتروشیمی به نسبت کارگرانی که در سایر پتروشیمی‌ها فعالیت دارند حدود ۷ تا ۸ میلیون تومان پایین‌تر است و این تبعیض باید برطرف شود.

این کارگر در مورد سایر مطالبات کارگران پایانه گفت: کارگران در اعتراض خود همچنین خواستار اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل، لحاظ شدن حق بهره‌برداری و پاداش و دریافت مزایای مزدی، همانند همکاران رسمی برای افزایش حقوق‌ها شدند.