یک فعال حوزه کار تمرکز بر اقتصاد دریا به ویژه گردشگری دریایی را موجب تحول اقتصاد و بازار اشتغال دانست و بر درآمدزایی و ارزآوری این صنعت برای کشور تاکید کرد.

هادی ابوی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: اقتصاد دریا یکی از ظرفیت‌هایی است که هم به لحاظ اشتغالزایی و هم صادرات و ارزآوری باید در دستور کار قرار گیرد. متاسفانه سال‌هاست که از مقوله اقتصاد دریا عقب هستیم و از آن غفلت کرده‌ایم در حالی‌که بسیاری از کشورهای دارای مرز آبی از این ظرفیت به بهترین شکل ممکن استفاده کرده‌اند. وی بر ضرورت تمرکز بر اقتصاد دریا به ویژه گردشگری دریایی تاکید کرد و گفت: مشاغل بسیاری در حوزه دریا تعریف شده‌اند که می‌توان با ایجاد آنها معیشت افراد و بومیان ساکن در مناطق نزدیک به دریا را تامین کرد. ابوی گفت: در برخی بخش‌ها بیش از آنکه به سرمایه‌گذاری فرد نیاز باشد، توانمندی‌های فردی است که می‌تواند به ظرفیت اشتغال کمک کند. مثلا در حوزه گردشگری، هتل‌ها، رستوران‌ها و مراکز اقامتی و تفریحی فعال می‌شوند و با فروش صنایع دستی به اشتغال و امرار معاش بومیان این مناطق کمک می‌شود.

این فعال حوزه کار با تاکید بر فعال کردن جزایر کشور در بحث گردشگری دریایی اظهار کرد: در حال حاضر معیشت بسیاری از مشاغل نظیر صیادان، قایقرانان، لنج‌داران و ...به دریا وابسته است و از طریق تولید و عرضه محصولات دریایی و صنایع دستی معیشت خود را می‌گذرانند.