در حالی مستمری آبان ماه مددجویان دو نهاد حمایتی بهزیستی و کمیته امداد با افزایش ۳۰درصدی به حساب آنها واریز شده که کمیته امداد اعلام کرده ۲۴ ساعت پس از پرداخت مستمری آبان‌ماه مددجویان، مابه‌التفاوت مستمری مهرماه را نیز واریز کرده اما سازمان بهزیستی می‌گوید معوقات مهرماه در اسرع‌وقت به حساب مددجویان پرداخت خواهد شد.

به گزارش ایسنا، لایحه اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشگری به تصویب نمایندگان مجلس رسید که در بخشی از این مصوبه قید شد که مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی به میزان ۳۰درصد افزایش می‌یابد.

پیش از این مصوبه، مبالغ مستمری معیشتی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی برای خانواده یک نفره ماهانه ۴۲۰هزارتومان، خانواده دو نفره ۶۰۰هزار تومان، سه نفره ۸۴۰هزار تومان، چهار نفره یک میلیون و ۸۰هزار تومان و پنج نفره یک میلیون و ۳۲۰هزار تومان بود که با افزایش ۳۰درصدی، مستمری مددجویان تحت پوشش به این ترتیب برای خانوارهای یک نفره به حدود ۵۵۰هزارتومان، دو نفره ۷۸۰هزارتومان، سه نفره یک میلیون و ۹۰هزار تومان، ۴ نفره یک میلیون و ۴۰۰هزار تومان و برای ۵ نفر به بالا یک میلیون و ۷۲۰هزار تومان رسید.

در عین حال قرار شد اجرای این قانون از اول مهر ماه لحاظ شود. آبان ماه هم سازمان بهزیستی درخصوص زمان پرداخت معوقه مستمری مهرماه مددجویان تحت پوشش اعلام کرد که همزمان با پرداخت مستمری آبان ماه، قرار است دولت مابه‌التفاوت مستمری مهرماه مددجویان نهادهای حمایتی را نیز پرداخت کند تا آن را به حساب مددجویان واریز کنیم.

اما «علیرضا انجلاسی» سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور در حالی ۲۶ آبان‌ماه از پرداخت مستمری مددجویان سازمان بهزیستی با افزایش ۳۰درصدی نسبت به شهریور ماه سال جاری خبر داد اما در عین حال تاکید کرد مابه‌التفاوت مستمری مهر ماه در اسرع‌وقت به حساب مددجویان این سازمان واریز خواهد شد موضوعی که پیشتر عنوان شده بود همزمان با پرداخت مستمری آبان ماه، دولت مابه‌التفاوت مستمری مهرماه مددجویان نهادهای حمایتی را نیز پرداخت می‌کند.