مدیرکل درمان غیرمستقیم تامین اجتماعی گفت: سازمان تامین اجتماعی مطالبات داروخانه‌های سرپایی و مستقل را تا مرداد و شهریور که بیش از دو هزار و ۲۰۰ میلیارد بود را در روزهای اخیر پرداخت کرده است.

شهرام غفاری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر تنها مطالبات معوق داروخانه‌های سرپایی و مستقل، مربوط به مهرماه و حدود یک هزار و ۱۰۰ تا یک هزار و ۲۰۰میلیارد تومان است که پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: در یکی دو بند از تفاهم‌نامه ۴۲بندی طرح دارویار، قرار بود اتفاقاتی رخ دهد که این نگرانی برطرف شود. یکی از بندها این بود که سازمان برنامه و بودجه، منابعی را برای پرداخت معوقات در اختیار بیمه‌ها قرار دهد که اگر آن منابع، پرداخت می‌شد دیگر جای نگرانی نبود.

غفاری با تاکید بر اینکه تامین اجتماعی قصدی برای عدم پرداخت مطالبات داروخانه‌ها ندارد و تمام تلاش ما پرداخت به‌موقع مطالبات است، گفت: زمانی که جریان نقدینگی به هر دلیلی، دچار مشکل شود، تامین اجتماعی نیز دچار مشکل می‌شود. داروخانه‌ها بابت پرداخت مطالبات‌شان نگرانی نداشته باشند. اگر سازمان‌های مختلف در طرح دارویار به تعهدات خود عمل کنند، تامین اجتماعی مطالبات را به‌موقع پرداخت می‌کند.

 غفاری ادامه داد: پرداخت مطالبات داروخانه‌ها از محل تامین اجتماعی و طرح دارویار انجام می‌شود و تفکیکی بین پرداختی این دو وجود ندارد. قبلا ماهانه حدود ۷۰۰ میلیارد و در حال حاضر حدود یک هزار و ۲۰۰میلیارد تومان پرداخت می‌کنیم.