سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه حقوق کارگران و بازنشستگان کفاف پرداخت وام‌های سنگین مسکن را نمی‌دهد، گفت: پرداخت اجاره‌های سنگین و افزایش اجاره‌بها، مستاجران به ویژه اقشار کم‌درآمد را با مشکلات زیادی مواجه کرده و آنها را در تنگنا قرار می‌دهد و پرداخت وام ودیعه مسکن آن هم با نرخ سود ۱۸درصد گره از مشکلات مردم باز نمی‌کند.

عبدالجلال ایری در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت گفت: رشد سرسام‌آور قیمت خانه در کشور طی سال‌های اخیر موجب شده خرید خانه به ویژه برای اقشار کم‌درآمد به رویا تبدیل شود. گزارش بانک مرکزی از میانگین قیمت مسکن در پایتخت که تاثیر غیرمستقیم بر شهرهای دیگر و در نهایت سایر استان‌ها دارد، نشان‌دهنده رشد قیمت در 5 ماهه ابتدایی سال بوده است.

این نماینده مجلس افزود: در برخی از موارد برای بهبود وضعیت اجاره‌بها و تسهیل تامین خانه برای اقشار کم‌درآمد بحث اجاره‌داری حرفه‌ای یا ساخت خانه‌ها با هدف اجاره‌داری مطرح می‌شود که این امر نوعی درمان موقت است و کار اساسی ساخت و تولید خانه‌های حمایتی و عرضه آنها با شرایط و تسهیلات ارزان‌قیمت به جامعه هدف است.

وی عنوان کرد: حقوق کارگران و بازنشستگان کفاف پرداخت وام‌های سنگین مسکن را نمی‌دهد و خود آنها نیز به تنهایی امکان ساخت واحدهای مسکونی را ندارند. تنها راه آن ورود تعاونی‌های مسکن است که زمین رایگان خود را مطابق با قانون جهش تولید مسکن به صورت رایگان از دولت دریافت کرده و با قیمت مناسب و حمایت مجموعه دولت در حوزه تامین مصالح ساختمانی، برای این قشر بسازند. سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در پایان گفت: مسکن قشر کارگر و بازنشسته باید به صورت ویژه مورد توجه ارکان دولت قرار بگیرد.