نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه دولت به وعده‌های خود در بحث ایجاد اشتغال عمل نکرده، گفت: دولت باید برای حل مشکلات بیکاری جوانان و ایجاد اشتغال برای آنها گام‌های عملی بردارد.

سیدکریم حسینی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مطالبه اصلی نمایندگان مجلس و مردم از دولت بحث ایجاد اشتغال و حل مشکل بیکاری جوانان است.

وی با بیان اینکه مساله اشتغال چالش اصلی و یکی از مشکلات جدی کشور است، افزود: دولت فرصت‌های جدیدی برای اشتغال ایجاد کند تا شاهد کاهش نرخ بیکاری در کشور باشیم.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: متاسفانه در مدت زمان یک سالی که از فعالیت دولت سیزدهم می‌گذرد، شاهد عملکرد مناسبی در بحث ایجاد اشتغال از سوی دولت نبوده‌ایم و به نوعی اعدادی که در بحث ایجاد ایجاد اشتغال مدنظر بود محقق نشده است.

حسینی عنوان کرد: در شرایط فعلی این ایراد به دولت وارد است که به اهداف مورد نظر در بحث ایجاد اشتغال دست نیافته و به نوعی باید گفت که دولت به وعده‌های داده شده خود در بحث ایجاد اشتغال عمل نکرده است.

وی افزود: فعال‌سازی هرچه سریعتر پروژه‌های نیمه‌تمام در حوزه‌های صنعت، کشاورزی و دیگر بخش‌ها می‌تواند یکی از راهکارهای جدی دولت جهت دستیابی به ایجاد اشتغال برای جوانان و کاهش نرخ بیکاری باشد و در این راستا باید گام‌های عملی جدی برداشته شود.

نماینده اهواز در مجلس گفت: دولت باید فرصت‌های جدید شغلی برای جوانان در کشور ایجاد کند زیرا در شرایط اقتصادی فعلی اصلی‌ترین دغدغه خانواده‌های ایرانی بحث اشتغال جوانان است و باید راهکاری برای ایجاد اشتغال و حل این چالش اساسی ارائه شود.