۴۱ کارگر شاغل آب معدنی داماش که در مناطق جنگلی روستای توریستی داماش واقع در استان گیلان کار می‌کنند، دو ماه است که حقوق نگرفته‌اند.

به گزارش ایلنا، یکی از کارگران شاغل در این کارخانه گفت: دو ماه حقوق طلبکاریم و آخرین پولی که دریافت کرده‌ایم حقوق خرداد ماه بود اما تا این لحظه در خصوص پرداخت حقوق باقیمانده کارگران در این واحد تولیدی اقدامی صورت نگرفته است.

وی در ارتباط با وضعیت فعلی این کارخانه گفت: از ابتدای سال جاری وضعیت تولید در این واحد تولیدی خوب بود و همه انبارهای کارخانه پر از بطری‌های تولید شده آب معدنی بود و به نظر نمی‌رسید این واحد تولیدی با کمبود نقدینگی مواجه باشد.

این کارگر اضافه کرد: با این حال به‌رغم پیگیری‌هایی که انجام دادیم مسئولان کارخانه می‌گویند که منابع مالی کافی برای پرداخت حقوق ندارند. وی گفت: پیگیری‌هایمان از سوی کارفرمای اصلی هنوز به نتیجه‌ای نرسیده است.

در همین زمینه مدیر داخلی آب معدنی داماش با تایید مطالبات کارگران این واحد تولیدی گفت: حدود ۴۱نفر در این واحد مشغول کارند که مطالباتشان دو ماه به تاخیر افتاده است.

کاری با بیان اینکه در فصول گرم سال قرار داریم اما تولیدات کارخانه به سختی به فروش می‌رسند، افزود: تمام انبارهای کارخانه پر از محصول است و حدود ۸۰ تریلی آب قابل واگذاری برای فروش داریم.

به گفته وی، افزایش تورم و ناتوانی قدرت خرید مردم یکی از عوامل به فروش نرفتن محصول این کارخانه است و در عین حال رقابت در بازار آب بسیار زیاد شده است.

کاری درباره مطالبات کارگران گفت: با پیگیری که از سهامداران کارخانه با درخواست کارگران انجام دادم قرار است تا پایان هفته جاری یک ماه حقوق معوقه کارگران پرداخت شود.

او درباره وضعیت مطالبات کارگران بیکار شده و بازگشت به کار آنها افزود: این کارگران در زمان مالکان قبلی تعدیل شده‌اند و امکان بازگشت آنها با توجه به شرایط فعلی کارخانه فراهم نیست اما در زمینه پرداخت مطالبات کارگرانی که هنوز نتوانسته‌اند طلب خود را وصول کنند، پیگیری صورت می‌گیرد.