افزایش لجام‌گسیخته تورم حاکم بر کشور که تا پیش از این توسط دولتمردان انکار می‌شد، این روزها باعث شده است که حتی خود دولت نیز تحت فشار افکار عمومی، این مساله را قبول کرده و با توجه به اینکه توانایی مهار قیمت‌ها را ندارد، سعی کند با افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت، مسکنی به جامعه تزریق کند.

به گزارش «توسعه ایرانی»، در همین راستا سازمان‌های «امور اداری و استخدامی» و «برنامه و بودجه» در پیشنهادی مشترک، الگوی جدیدی از افزایش حقوق و مستمری کارمندان و بازنشستگان را جهت بررسی و اتخاذ تصمیم به دولت ارائه کرده‌اند. بنا بر اعلام دولت، این پیشنهاد با هدف بهبود و کمک به معیشت کارمندان و بازنشستگان کشوری و لشکری و ارتقای قدرت خرید آنها به دولت ارائه شده و در روزهای آینده روال قانونی تایید آن طی خواهد شد.

با این حال، کسری سنگین بودجه دولت و ناتوانی در انضباط مالی باعث می‌شود که نتایج همین پیشنهاد نیز با تردید نگریسته شود چرا که با توجه به اینکه دولت همین الان نیز قادر به پرداخت حقوق و مستمری کارمندان خود نیست، قطعا چنین تدبیری به افزایش نقدینگی در کشور و افزایش دوباره تورم منجر خواهد شد و به عبارت دیگر، کشور را وارد دور باطل افزایش تورم- دستمزد خواهد کشاند.