یک فعال کارگری در قزوین گفت: شورای عالی کار برای جبران عقب‌ماندگی افزایش دستمزد از سبد معیشت تشکیل جلسه دهد.

عیدعلی کریمی به ایلنا گفت: کاهش قدرت خرید کارگران و پیدا کردن راهی برای جبران آن موضوعی است که اخیرا مورد درخواست کارگران برای برگزاری نشست اضطراری شورای عالی کار بوده است.

او با بیان اینکه هیچ کنترلی روی قیمت‌ها اتفاق نیفتاده، افزود: دولت در طرح اصلاح یارانه‌ها اعلام کرد قیمت چهار قلم کالا (مرغ، تخم‌مرغ، لبنیات و روغن) تغییر پیدا می‌کند و هیچ کالای دیگری حق افزایش قیمت ندارد اما همگان شاهد هستیم که تمام اقلام افزایش قیمت داشته‌اند.

دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین با اشاره به اظهارت رئیس‌جمهور در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که به مناسبت گرامیداشت روز تکریم بازنشستگان برگزار شده بود، گفت: بعد از ۵ ماه انتظار بازنشستگان کارگری، اظهارات آقای رئیسی که موضوع حقوق بازنشستگان از سوی کارشناسان بررسی می‌شود، ما را نگران کرد.

وی در پایان گفت: گرانی‌ها باعث بی‌ثمر شدن افزایش حقوق کارگران و بازنشستگان می‌شود. دولت با شعار بهبود شرایط اقتصادی و بهبود وضعیت کارگران و اقشار ضعیف جامعه اقدام به افزایش یارانه‌های نقدی کرد اما علاوه بر بی‌تاثیر بودن یارانه‌ها، طبق برخی گزارش‌های رسیده حدود ۴۰درصد از جامعه کارگری و بازنشسته یارانه نقدی دریافت نمی‌کنند.