عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار ضمن اشاره به لزوم فراهم کردن زیرساخت‌ها برای شکوفایی اقتصاد دریا، بر ضرورت حفظ امنیت شغلی و تامین معاش و درآمد صیادان و لنج‌داران تاکید کرد.

علی اصلانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: توسعه اقتصاد دریا در کشورهایی که به نوعی به دریا راه دارند، با جدیت دنبال می‌شود و صنعت کشتی‌سازی، تجهیز بنادر، صید و دریانوردی در حال گسترش است لذا با توجه به اشتغالی که این بخش دارد باید از ظرفیت سواحل خود استفاده کنیم. وی افزود: توسعه اقتصاد دریا و صنایع دریایی نه تنها در صادرات و ارزآوری برای کشور بلکه در تامین معاش و درآمدزایی برای صیادان و لنج‌داران و کسانی که معیشت آنها از راه دریا می‌گذرد، موثر است.

اصلانی گفت: اگر می‌خواهیم اشتغال در بستر دریا رونق بگیرد، باید زیرساخت‌های آن را از قبل مهیا کرده باشیم. برای آنکه امنیت شغلی و معیشت صیادان و لنج‌داران تامین شود باید جلوی ورود کشتی‌های خارجی و صیدهای بی‌رویه‌ای که در خلیج فارس و آب‌های ما صورت می‌گیرد را بگیریم.

عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار با اشاره به سخت و زیان‌آور بودن شغل صیادی اظهار کرد: در حال حاضر لنج‌داران و صیادان دو مشکل بزرگ دارند؛ یکی بحث سخت و زیان‌آور بودن شغلشان است چون هر لحظه خطر بیخ گوششان است ولی متاسفانه هنوز در خصوص ماهیت این شغل نتوانسته‌ایم تصمیمی بگیریم. بحث دوم مسأله سوخت آنها است. وقتی نمی‌توانیم تنها یک قلم بنزین آنها را تامین کنیم چگونه می‌خواهیم اقتصاد دریایی خود را توسعه دهیم؟ به گفته وی، توسعه اقتصاد دریا علاوه بر فراهم کردن زیرساخت‌های آن، نیازمند توجه به موضوع اشتغال و معیشت صیادان، لنج‌داران، ماهی‌گیران و همه کسانی است که در این حوزه مشغول فعالیت هستند.