عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه دولت در ثابت نگه داشتن قیمت کالاهای اساسی نسبت به شهریور ۱۴۰۰ بدقولی کرد، گفت: نهاده مورد نیاز مرغداران به‌موقع تامین نمی‌شود، عرضه و تقاضا برهم خورده و به دنبال آن قیمت‌ها بالا رفته و این ضعف وزارت جهاد کشاورزی است.

جلال محمودزاده در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت گفت: دولت قول داد ارز 4200 تومانی را حذف می‌کند و قیمت کالاهای اساسی نسبت به شهریور سال گذشته تغییر نکند اما قیمت‌ها چندبرابر شده، ضمن آنکه نهاده مورد نیاز مرغداران و دامداران به‌موقع تامین نمی‌شود و همین سبب شده مرغدار، مرغ تخم‌گذار خود را به کشتارگاه ببرد چراکه نهاده ندارد و این سبب می‌شود عرضه و تقاضا بر هم خورد و به دنبال آن با کاهش تولید، قیمت‌ها بالا رود.

نماینده مهاباد در مجلس با بیان اینکه دولت می‌خواهد با واردات، کمبود را جبران کند، افزود: در حالی‌که می‌توان مرغ با عرضه آزاد کیلویی 50هزار تومان تولید کرد باید با قیمت 90هزار تومان از کشورهای دیگر وارد کنند و این ضعف دولت است.

وی ادامه داد: همچنین دولت با وجود آنکه نزدیک به دو ماه است گندم را از کشاورزان خریداری کرده اما هنوز پول آنها را نداده و این سبب می‌شود کشاورز گندم خود را به دلال و واسطه‌ها بفروشد تا بتواند پول نقد بگیرد.