کارگران شهرداری رودبار که ۵ تا ۶ ماه مطالبات معوقه مزدی دارند، بعد از مراجعات پی‌درپی به مقامات شهری، موفق به دریافت مطالبات خود نشدند، از این رو در انتظار کمک مسئولان استانی هستند.

به گزارش ایلنا، یکی از این کارگران با بیان این موضوع گفت: یکی از 70 کارگر شهرداری رودبار هستم که با حدود ۸ تا ۱۲ ساعت کار مداوم بعد از ۱۵ تا ۲۰ سال سابقه کار، توانایی تامین هزینه‌ای زندگی خانواده‌ام را ندارم. اگر حقوق بگیریم بخش زیادی از آن خرج اجاره مسکن، اقساط ماهیانه وام‌های بانکی، آب، برق و گاز، می‌شود تا جایی که برای خرید نان هم پولی برایم باقی نمی‌ماند.

او افزود: مطالبات مزدی ما بسیار است. پنج ماه از سال گذشته و دو ماه مابه‌التفاوت حقوق (فرودین و اردیبهشت) برای امسال طلبکاریم. برای خرداد ماه نیز نفری ۲ میلیون و ۵۰۰هزارتومان به عنوان علی‌الحساب به حساب‌مان ریخته شد. نمی‌دانیم با این همه گرانی و تورم چه زمانی قرار است باقی مطالبات مزدی ما را بپردازند.

این کارگر با بیان اینکه بارها به مقامات شهری مراجعه کردیم اما آنها می‌گویند که مطالباتمان مربوط به شهردار و اعضای سابق شورای شهر است و ما مسئولیتی در قبال کارگران پیمانکاری نداریم، گفت: در عین حال پیمانکار مربوطه هیچ مسئولیتی در قبال کارگران برعهده نمی‌گیرد و در واقع ما بی‌صاحب و بلاتکلیف هستیم. یک کارگر دیگر شهرداری رودبار گفت: ماه‌هاست با نسیه زندگی‌مان را می‌گردانیم. بارها مشکلات‌مان را بیان کردیم اما گویا اراده‌ای برای توجه به دغدغه‌های کارگران وجود ندارد. شهردار و مقامات شهری اطلاعی از زندگی کارگران زحمتکش شهرداری ندارند و نمی‌دانند که با چه مشکلاتی روبه‌رو هستیم. این کارگر در پایان گفت: مسئولانی که حقوقشان کامل و چندبرابر بیشتر از دریافتی کارگران به حسابشان واریز می‌شود، چگونه می‌توانند شناخت درستی از وضعیت زندگی و معاش ما داشته باشند.