کمیته صیانت اقتصادی با دستور مدیرعامل تأمین‌ اجتماعی و با هدف تقویت سازوکارهای صیانت از منابع و دارایی‌های بیمه‌شدگان تشکیل شد. به گزارش توسعه ایرانی، میرهاشم موسوی در مراسم آغاز به کار این کمیته گفت: باید مراقب باشیم اموال و دارایی‌های بیمه‌شدگان و بازنشستگان که حق‌الناس و امانتی بین‌النسلی است، به هیچ وجه و از هیچ ناحیه‌ای مورد تعرض و آسیب قرار نگیرد.

وی افزود: در کنار تلاش برای ارتقای مستمر کمی و کیفی خدمات، باید تمرکز راهبردی بر صیانت از منابع و ذخایر مجموعه داشته باشیم. این سازمان در طول سال‌های گذشته در مقاطعی آسیب‌پذیری‌هایی داشته که عمدتا مربوط به حوزه اقتصادی بوده و کمیته صیانت اقتصادی با هدف پیشگیری از آسیب‌های احتمالی و اتخاذ و اجرای راهبردهای مدیریتی برای حذف گلوگاه‌های احتمالی فساد، با عضویت متخصصان و مدیران مجرب سازمان تشکیل شده و وظیفه دارد در مقابل زیاده‌خواهی‌ها، منفعت‌طلبی‌ها و انحصارطلبی‌ها در بخش‌های مختلف سازمان بایستد.

موسوی، انحصار، دسترسی‌ ناعادلانه و تعارض منافع را از بسترهای شکل‌گیری فساد توصیف کرد و افزود: در برخورد با موارد حتی جزئی فساد و اهمال در صیانت از اموال سازمان که متعلق به تک‌تک بیمه‌شدگان دیروز، امروز و فردا و همچنین بازنشستگان و مستمری‌بگیران است، هیچ‌گونه اغماض و هیچ‌گونه ملاحظه‌ای نداریم.