کانون عالی کارمندان دولتی بازنشسته مشمول قانون تامین اجتماعی در بیانیه‌ای از دولت خواست از استقلال سازمان تامین اجتماعی صیانت کند.

به گزارش ایلنا، این کانون عالی در اعتراض به مصوبه دولت برای افزایش حقوق ۱۴۰۱ بازنشستگان کارگری بیانیه‌ای صادر کرد که در بخشی از این بیانیه آمده است:

«صیانت از ارکان و اجزای سازمان تامین اجتماعی و مایملک امانت‌گذاری شده در صندوق این سازمان را وظیفه یکایک بازنشستگان و مشمولان، سازمان‌ها، کانون‌ها و دستگاه‌های مسئول دانسته و حمایت خود را از مسئولان و کارمندان خدوم تامین اجتماعی اعلام می‌داریم و به آن پایبند و متعهد هستیم و با هر نوع دخالت در امور و تعدی به مجموعه این سازمان و اموال صندوق آن مخالف هستیم. بازنشستگان مشمول سازمان تامین اجتماعی مالکان این سازمان هستند و داشته‌های امانت‌گذاری شده در تامین اجتماعی حقوق قانونی آنان است که حق‌الناس است و اموال دولتی نبوده و اموال و دارایی‌هایی که در نزد سازمان تامین اجتماعی سپرده‌گذاری شده به تناسب مشارکت بازنشستگان در بیمه‌پردازی متعلق به آنان است و تامین اجتماعی و ارکان آن از منظر علم حقوق، سمت وکالت بازنشستگان را دارد که از الزامات وظیفه این وکیل حفاظت از منافع بازنشستگان مشمول و اقدام در جهت منافع یکایک آنان است».

این بیانیه در پایان یک بسته پیشنهادی نیز ارائه داده که در این بسته پیشنهادی آمده است:

۱- ترمیم حقوق بازنشستگان ذی‌حق تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۱ مستند به مصوبه هیات امنا و هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی و شورای عالی کار، اجرایی شود.

۲- از ارائه بسته معیشتی به بازنشستگان ذی‌حق تامین اجتماعی به جای حق و حقوق قانونی آنان و تداوم انجام امور این بازنشستگان به رویه‌های مرسوم در سازمان‌ها و نهادهای خیریه حمایتی و امدادی خودداری شود که توهینی آشکار به بازنشستگان عالی‌مقام و زحمتکش شریف بوده که عمری را با سرفرازی و شرافت در راه خدمت به مردم و پیشرفت کشور گذرانیده‌اند.

۳- به استقلال سازمان تامین اجتماعی احترام گذاشته و از مداخله در امور این سازمان توسط هر شخص حقیقی و حقوقی جلوگیری شود تا مدیران و کارکنان این سازمان ضمن مشورت با افراد برجسته و نخبه بازنشسته مشمول قانون تامین اجتماعی که شناخته شده هم هستند، به اداره امور این سازمان بپردازند.

۴- برای برون‌رفت از چالش‌ها نسبت به تکمیل متناسب‌سازی و تصویب لایحه دائمی‌سازی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اقدام شود.