راهبران متروی تهران در بیانیه‌ای خواستار اجرای دقیق مصوبه مزدی شورای عالی کار شدند.

به گزارش ایلنا، در بیانیه راهبران مترو که در اعتراض به عدم اجرای مصوبه شورای عالی کار از سوی شهرداری تهران نوشته شده، آمده است: پرسنل حمل و نقل عمومی تهران از گذشته تا به حال در سخت‌ترین روزها ازجمله آلودگی شدید هوا، سرما و گرمای جان‌فرسا و دوران پاندمی کرونا و... در صف اول خدمت‌رسانی به مردم شریف این شهر و سرزمین بوده و این خدمت‌رسانی صادقانه را وظیفه و مایه مباهات خود می‌دانند. مصوبه مورخه 15 اردیبهشت 1401 هیات وزیران مبنی بر افزایش 10درصدی حقوق کارگران دولتی و تایید ضمنی این مصوبه توسط شهردار تهران موجب دلسردی کلیه کارکنان مشمول این مصوبه شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: پرسنل حمل و نقل عمومی شهر تهران خواستار اجرای کامل بخشنامه شورای عالی کار برای سایر سطوح مزدی هستند و هرگونه تصمیم شورای شش نفره که تشکیل آن جهت دست‌کاری و اعمال نظر روی بخشنامه شورای عالی کار مسبوق به سابقه نبوده را به هیچ عنوان نخواهند پذیرفت و یقینا با اعتراض این صنف روبه‌رو خواهند شد.

راهبران مترو در پایان خواستار آزادی رانندگان بازداشتی شرکت واحد و افزایش دستمزد تمام کارگران شهرداری به اندازه مصوبات شورای عالی کار شدند. آنها اعلام کردند معوقه حقوق فروردین هم باید به زودی پرداخت شود.