وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: این وزارتخانه مدیریت بیش از ۴۰۰ شرکت را که متعلق به مردم است، برعهده دارد و تلاش می‌کند نیازها را با مدیریت درست منابع و بدون فساد برطرف کند.

به گزارش ایرنا، حجت عبدالملکی در سفر به شهرستان فیروزکوه، با بیان اینکه به اندازه ۳۰ سال طرح نیمه‌تمام داریم، افزود: اگر منابع را درست، عاقلانه و منطقی استفاده کنیم، تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام شدنی است.

وی اظهار داشت: اگر به جای این تعداد طرح نیمه‌تمام  که ۳۰ سال طول می‌کشد طرح‌ها را منطقی شروع می‌کردیم و به اندازه منابع مادی کلنگ می‌زدیم و مصوبه می‌گرفیتم با فرض اینکه هر کدام از طرح‌ها ۳۰درصد پیشرفت داشته باشد معادل ۱۰ سال آینده در حال حاضر طرح داشتیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه جمعیت کشور ما کارگری است، اظهار داشت: این افتخار برای ۷۰درصد خانواده‌های ایرانی است که سرپرست و نان‌آور آنان کارگر هستند که برای پیشرفت کشور کار می‌کنند.

عبدالملکی خاطرنشان کرد: هر اندازه برای کارگران کاری انجام بدهیم فرسنگ‌ها از مسئولیت و وظیفه خود در قبال کارگران عقب هستیم. وقتی صحبت از معیشت کارگران می‌شود، مساله حقوق و دستمزد، سلامت کارگران در محیط کار و زندگی، مسکن کارگری، ایمنی و بهداشت در کار، مسائل اجتماعی و فرهنگی برای خانواده‌های آنها و آسیب‌های اجتماعی که تا حدی آنها را آزار می‌دهد، باید مورد رسیدگی قرار گیرند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه گفت: افزایش حقوق و دستمزدی که در شورای عالی کار اتفاق افتاد با تایید نمایندگان کارفرمایان حاضر در جلسه مصوب شد چون رسیدگی بیشتر به کارگران منجر به افزایش بهره‌وری، تولید و سودآوری خواهد  شد.

عبدالملکی با بیان اینکه ۶۱ مرکز بهداشتی، درمانی و بیمارستانی نیمه‌تمام در حوزه تامین اجتماعی داریم، اظهار داشت: در وزارتخانه غیرمنطقی و غیرعادلانه هزینه نمی‌کنیم و تا بودجه و برنامه نداشته باشیم پروژه‌ای را شروع نمی‌کنیم و پروژه‌های ناقص را بدون توجه به اینکه به نام چه کسی تمام می‌شود، تکمیل می‌کنیم.وی گفت: در مواردی که ضرورت ایجاب کند به ویژه در سفرهای استانی طرح را از صفر آغاز می‌کنیم اما اولویت با تکمیل طرح‌های ناقص است و در این راستا دولت مردمی به دنبال نفع مردم است.

وی با بیان اینکه به منظور بهره‌وری بیشتر انتصابات زیادی را در وزارتخانه انجام دادیم، خاطرنشان کرد: در ۹ ماه گذشته ۴۵۰ انتصاب داشتیم تا به نیروهای مومن، متخصص و آشنا با درد مردم برای خدمات‌رسانی مسئولیت بدهیم.