دبیر اجرایی خانه کارگر زاهدان می‌گوید: کسانی که که لوله‌کشی گاز به خانه‌هایشان آمده، شناختی از کارگری که ناچار است پس از پایان کار، در صف نفت و سیلندر گاز بایستد، ندارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین‌علی اکبری با بیان اینکه بسیاری از اقتصاددانان و نمایندگان مجلس تاکید دارند که با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، بیش از ۵۰درصد بر تورم افزوده خواهد شد، گفت: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی گریبان کارگران و دهک‌های پایین جامعه را خواهد گرفت.

وی با اعلام اینکه کارگران سیستان و بلوچستان مشکلات بسیاری دارند، گفت: شما که لوله‌کشی گاز به خانه‌هایتان آمده، هیچ شناختی از کارگری که ناچار است پس از پایان کار، در صف نفت و سیلندر گاز بایستد، ندارید. قیمت هر سیلندر گاز ۴۰ تا ۵۰هزار تومان است و برای ۱۰ روز هم پاسخگو نیست.

این فعال صنفی خطاب به برخی مسئولان و مدیران گفت: شما که شیر آب را باز می‌کنید و هر چقدر که بخواهید آب شیرین و گوارا می‌نوشید و حتی برای حمام نیز از آب بهداشتی و تصفیه شده استفاده می‌کنید، از کارگر زاهدانی چه درکی دارید که برای تهیه آب شرب ناچارند ۲۰۰۰ تومان برای خرید ۲ لیتر آب بپردازند؟

اکبری با تاکید بر اینکه هزینه کارگران در سیستان و بلوچستان بسیار بالاتر از تهران است، گفت: کارگر سیستان و بلوچستانی هزینه‌هایی را می‌دهد که در تهران هرگز آن هزینه‌ها وجود ندارد و در ذهن کارگر تهرانی قابل تصور هم نیست.وی با اعلام اینکه اگر سبد معیشت در سیستان و بلوچستان بالاتر نباشد، پایین‌تر از تهران و دیگر کلانشهرها نیست، گفت: در زاهدان چیزی به اسم تاکسی مسافرکش خطی نداریم و فقط باید به صورت دربست تاکسی گرفت، یعنی اگر کارگر زاهدانی یک نفر باشد یا با خانواده‌اش باشد، باید تاکسی دربست بگیرد.

دبیر اجرایی خانه کارگر زاهدان با انتقاد شدید از رویاپردازی‌های برخی از مسئولان گفت: مدیر جهاد کشاورزی زاهدان اعلام می‌کند که کمبود کالا نداریم و هر چه بخواهید هست، در حالی‌که برای خرید مرغ ناچار هستیم ساعت‌ها در صف بایستیم و دنبال مغازه‌ای بگردیم که توزیع دولتی داشته باشد.وی با تاکید بر اینکه اگر به آمارهای غلط استناد نشود و واقعیت‌ها را ببینیم با ۱۰ میلیون تومان هم نمی‌شود زندگی کرد، گفت: کارگری که ۴ ماه است حقوقش را نگرفته و اگر ده دقیقه دیرتر سر کار برود، کسر حقوق می‌خورد، چگونه می‌تواند زندگی کند؟اکبری خطاب به اعضای شورای عالی کار گفت: دوران شرمندگی کارگران باید به پایان برسد. اگر همچنان بخواهید دستمزد را پایین تصویب کنید و نمایندگان کارگری پای صورتجلسه افزایش ناچیز دستمزد را امضا کنند، یعنی پذیرفته‌اند کارگران در شرایط فقر نگه داشته شوند.

وی با اعلام اینکه در سال جاری نسبت به سال گذشته اجاره‌های مسکن ۴۰ تا ۶۰درصد افزایش داشته، گفت: مگر کارگر نیاز ندارد با خانواده‌اش زیر یک سقف زندگی کند؟ چگونه می‌توان با حقوقی که ۳۰درصد افزایش یافته، اجاره‌های مسکنی را پرداخت که ۴۰ تا ۶۰درصد بالا رفته است.

دبیر اجرایی خانه کارگر زاهدان خطاب به مسئولان گفت: اگر با آمارسازی می‌خواهید عملکرد خودتان را مثبت نشان دهید و بر واقعیت‌ها سرپوش بگذارید، بدانید که بلای بزرگی به روزگار کارگران آورده‌اید. هنگامی‌که زن و فرزند یک کارگر در سخت‌ترین شرایط زندگی می‌کنند و شما با آمارسازی‌ها اشتباه، شرایط را مناسب نشان می‌دهید، آه و ناله کارگر و خانواده‌اش دنبال شماست. از آمارسازی دست بردارید و به فکر چاره‌ای اساسی برای زندگی کارگران باشید.