یک عضو هیات رئیسه مجلس تاکید کرد: براساس آمار به طور میانگین قیمت زمین در تهران در طول ۱۰ سال گذشته حدود ۴۰ برابر و قیمت مسکن حدود ۲۰ برابر شده است.

به گزارش ایسنا، مجتبی یوسفی در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس و در جریان بررسی گزارش کمیسیون عمران درباره میزان اجرای قانون جهش تولید مسکن بیان کرد: براساس آمار میانگین قیمت مسکن در بهار امسال در تهران متری ۴۶ میلیون و هر واحد مسکونی متری ۳۲ میلیون و در سطح کشور میانگین قیمت زمین از ۹ میلیون شروع می‌شود و قیمت هر مترمربع واحد مسکونی ۱۰.۵میلیون تومان است. براساس این آمار ظرف ۱۰ سال گذشته قیمت زمین در تهران ۴۰ برابر و قیمت مسکن ۲۰ برابر شده است.

نماینده اهواز در مجلس اظهار کرد: بر این اساس سه دهک جامعه برای خرید یک واحد ۷۰ متری باید ۱۲۰ سال در انتظار بمانند. در قانون جهش تولید مسکن اختصاص ۲۵۰ هکتار اراضی دولتی به وزارت راه برای ساخت مسکن پیش‌بینی شده بود اما عملا این موضوع تحقق نیفتاده است.

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: در قانون جهش تولید مسکن، قرار بود صندوق ملی زمین و مسکن تشکیل شود تا منابع مالی ساخت مسکن را تامین کند، قرار بود مالیات و  اقساط مسکن مهر و هر موضوعی که به مسکن بازمی‌گردد در این صندوق واریز شود اما عملا این اتفاق نیفتاده است. همچنین در بحث قیمت مصالح باید پیش‌بینی‌های لازم صورت گیرد چون ما نگرانیم که تا ساخت مسکن آغاز شود قیمت مصالح نیز افزایش یابد.