عضو کارگری شورای عالی کار ضمن ابراز خرسندی از تصویب طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در انتظار تصویب سریع و ابلاغ طرح هستیم.

به گزارش ایلنا، شامگاه دوازدهم دی ماه، طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت بعد از چند ماه انتظار بالاخره در کمیسیون اجتماعی مجلس به تصویب رسید.

علی خدایی در این رابطه با تاکید بر ضرروت تصویب هرچه سریع‌تر این طرح می‌گوید: طبق اطلاعات دریافتی، طرح کمیسیون اجتماعی شمول بالایی دارد و نیروهای تمام نهادها ازجمله وزارت نیرو و مخابرات را دربرمی‌گیرد. انتظار داریم این طرح هر چه زودتر در صحن علنی مجلس طرح و به تصویب نهایی برسد.

به گفته خدایی، طرح باید به سرعت و با فوریت بالا در صحن علنی مجلس به تصویب برسد و سپس در شورای نگهبان به تایید و تصویب نهایی برسد.

خدایی با تاکید بر اینکه «اجرای این طرح باید منجر به حذف پیمانکاران و واسطه‌ها شود و تمام نیروهای شاغل در مشاغل مستمر، قرارداد دائم و مستقیم شوند» اضافه می‌کند: برخلاف آنچه برخی در لایه‌های مدیریتی دولت و سازمان امور استخدامی ادعا می‌کنند، این طرح به هیچ وجه بار مالی ندارد. در عین حال با حذف دست‌های واسطه، موجب چابک‌سازی و کاهش چشمگیر هزینه‌های دولت می‌شود و از هدررفت بیت‌المال جلوگیری می‌کند.

عضو کارگری شورای عالی کار ضمن اشاره به هزاران کارگر نهادهای عمومی و دولتی که با بیم و امید در انتظار تصویب این طرح هستند، از نمایندگان مجلس درخواست کرد به سرعت و با قاطعیت به طرح ساماندهی رای بدهند و به گونه‌ای عمل کنند که قبل از پایان سال جاری، شاهد ابلاغ آن باشیم.

او در پایان تاکید می‌کند: انتظار داریم تا پایان سال، بساط پیمانکاران برای همیشه برچیده شود.