رئیس شورای اسلامی کار شرکت صنایع سیمان غرب، از قطع گاز کارخانه سیمان غرب و بیکاری موقت کارگران این مجموعه خبر داد.

پیمان وسطی در گفت‌وگو با ایلنا گفت: اداره گاز برای جلوگیری از افزایش مصرف و احتمال قطعی گاز، گاز این کارخانه را قطع کرده است.

رئیس شورای اسلامی کار شرکت صنایع سیمان غرب با بیان اینکه خطر بیکاری کارگران در کمین است، اظهار کرد: قطعی گاز و عدم تامین سوخت مورد نیاز شرکت منجر به تعطیلی موقت این کارخانه و بیکاری حدود ۵۰۰ نفر از نیروی کار این مجموعه می‌شود.

وی ادامه داد: شرایط اقتصادی سخت است و نرخ تورم مدام در حال افزایش است و حقوق و دستمزد کارگران پاسخگوی تامین معیشت و نیازهای آنها نیست. توقف تولید و تعطیلی کارخانه شاید با کاهش حقوق همراه باشد و این موضوع می‌تواند عامل افزایش مشکلات کارگران این واحد تولیدی باشد. در این شرایط نیاز است که مسئولان به مضوع ورود کنند و کارگران را از نگرانی درباره بیکاری همیشگی خارج کنند.

«اسعد صالحی« مشاور کانون عالی انجمن‌های کارگری نیز در ارتباط با این موضوع گفت: قطعی گاز سبب می‌شود که کارگران شاغل در صنایع و کارخانه‌ها با مشکل مواجه شوند. سرد شدن هوا و به تبع آن افزایش میزان مصرف خانگی گاز گاهی موجب تعطیلی واحدهای تولیدی و بیکاری کارگران ولو برای مدت موقت می‌شود.

وی با اشاره به قانون بهبود فضای کسب و کار توضیح داد: خدماتی مثل آب، برق، گاز برای کارخانه‌های صنعتی و واحدهای تولیدی به هیچ وجه نباید قطع شود اما شاهدیم که قطعی گاز باعث شده تا کارخانه سیمان با مشکل مواجه شود و ۵۰۰ کارگری با خطر بیکاری موقت روبه‌رو شوند. مصرف سوخت کارخانه‌های بزرگ مثل کارخانه‌های سیمان بالاست و به دلیل احتمال افت فشار گاز در زمستان با محدودیت مصرف روبه‌رو می‌شوند.