یک فعال حقوق کارگری گفت: با حذف ارز ترجیحی، شوک اساسی در قیمت کالاها به ویژه خوراکی به وجود می‌آید و جامعه کارگری دیگر حتی در روزهای ابتدایی ماه هم نمی‌تواند زندگی و معاش خود را مدیریت کند.

ناصر چمنی در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: ارز ترجیحی بحث‌های خاص خود را دارد. اگر ارز ترجیحی حذف نشود، فسادهای اقتصادی بیش از پیش گسترش می‌یابد چراکه به دلیل عدم مدیریت و کنترل درست، اغلب ارز تخصیص داده به مقصد نرسیده و به جای خرید کالاهای اساسی از راه‌های دیگر وارد بازار ارز کشور شده است.

رئیس سابق کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران افزود: اما از منظر جامعه کارگری باید گفت که حذف ارز ترجیحی منجر به گرانی کالاها می‌شود و اگر در این شرایط حذف شود تورمی که جامعه کارگری با آن دست و پنجه نرم می‌کند، بیشتر خواهد شد. در حال حاضر تورم خوراکی‌ها بالای ۷۰درصد است که در صورت حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی، این نرخ به ۱۰۰ تا ۱۱۰درصد خواهد رسید.

وی ادامه داد: بنابراین در این شرایط که نمی‌توانیم تورم را کنترل کنیم و خط فقر کشور نیز ۱۱.۵ تا ۱۲ میلیون تومان است، با حذف ارز ترجیحی، شوک اساسی در قیمت کالاها به ویژه کالاهای خوراکی به وجود می‌آید و جامعه کارگری دیگر حتی در روزهای ابتدایی ماه هم نمی‌تواند زندگی و معاش خود را مدیریت کند.