معاون دادگستری گیلان با بیان اینکه کارگران پروژه سد شفارود سه ماه حقوق دریافت نکرده اند و مشکلاتی برای آنان ایجاد شده، گفت: ظرف یک هفته آینده پیمانکار اقدام به پرداخت مطالبات و معوقات کارگران خواهد کرد.

جان‌احمد آقایی، سد شفارود را یکی از منابع بسیار مهم آبی در غرب استان گیلان دانست و با بیان اینکه طی چند ماه اخیر مشکلاتی برای کارگران پروژه پیش آمده، گفت: یکی از رسالت‌های دستگاه قضایی براساس قانون رفع دغدغه و نگرانی مردم به ویژه قشر کارگر است و خوشبختانه مردم دستگاه قضایی را پناهگاه خود می‌دانند و در جهت مطالبات خودشان مراجعه می‌کنند.

وی با اشاره به برگزاری نشست بررسی مشکلات کارگران سد شفارود با حضور مدیرعامل شرکت، پیمانکار و برخی از مدیران استانی، عنوان کرد: کارگران این پروژه سه ماه حقوق دریافت نکرده‌اند و مشکلاتی برای آنان ایجاد شده لذا مصوب شد که ظرف یک هفته آینده پیمانکار اقدام به پرداخت مطالبات و معوقات کارگران کند. همچنین بدهی ۱۸ میلیارد تومانی بیمه تامین اجتماعی باید وصول شود.معاون دادگستری گیلان با تاکید بر لزوم جلب رضایت کارگران توسط پیمانکار، اظهار کرد: پیمانکار براساس قانون مکلف به پرداخت طلب کارگران و آغاز عملیات اجرایی سد است زیرا تاخیر در پروژه آسیب به بیت‌المال بوده و هزینه زیادی را بر حاکمیت تحمیل می‌کند لذا با قصور و ترک فعل‌ها در این حوزه نیز برخورد قانونی می‌کنیم.

وی قانون را فصل‌الخطاب دانست و یادآور شد: پیمانکاران براساس قانون مکلف به پرداخت مطالبات کارگران هستند. در غیر این صورت زمینه‌ساز اعتصالات کارگری خواهند شد و قانون در این حوزه تعارف و مماشات ندارد.