جمعی از کارکنان قراردادی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد در اعتراض به حقوق پایین خود گفتند: بعد از حدود ۲۰ سال خدمت در این اداره، دستمزدمان حدود ۳میلیون و 800هزار تومان است و ما به شدت به این وضعیت اعتراض داریم.

به گزارش ایلنا، یکی از کارکنان این اداره در اقدامی نمادین به پشت‌بام اداره ارشاد رفت و گفت: اگر مسئولان کشور به فکر حقوق کارمندان این اداره نباشند و اگر تا یک ماه آینده این وضعیت درست نشود، راهی جز این ندارم که خود را از پشت‌بام به پایین بیندازم.

در همین زمینه «امان‌الله نجفی» معاون مالی اداره فرهنگ و ارشاد کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: وزارت ارشاد از اول سال اعلام کرد که احکام نیروهای قراردادی، مشابه پیمانی‌ها باشد و همین تصمیم باعث شد حقوق این کارمندان حدود یک میلیون و 500هزار تومان کاهش پیدا کند.وی ادامه داد: این کارمندان در فیش حقوقی سال ۹۹ خود مبلغی را تحت عنوان سایر دریافت می‌کردند و این باعث می‌شد دستمزد آنها بیشتر از حداقل حقوق شود اما با اعلام اداره ارشاد احکام این کارمندان مشابه احکام پیمانی‌ها شد و این مبلغ از دستمزد آنها حذف شد. با این اوصاف افزایش دستمزد ۱۴۰۰ عملا در حقوق امسال این کارمندان نشان داده نشده و آنها تقریبا مشابه سال قبل و بعضا کمتر از آن حقوق دریافت می‌کنند.

نجفی با بیان اینکه این مشکل سراسری و صرفا مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد نیست، گفت: مدرک این کارمندان پایین است و به همین دلیل این افراد حتی فوق‌العاده‌ای که مختص کارمندان دیگر است را دریافت نمی‌کنند.وی در پایان گفت: برای رفع این مشکل بارها با وزارت ارشاد مکاتبه کردیم و حتی حضوری به جلسه با مسئولان مربوطه رفتیم که متاسفانه جواب آنها این بود که راهی وجود ندارد. در هر حال امیدواریم مشکل این کارمندان هر چه سریعتر حل شود، چرا که دریافت حداقل حقوق بعد از 20 سال کار، واقعا دور از عدالت است.