معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیش از ۴۵درصد فراگیران آموزشهای مهارتی را تشکیل می‌دهند،‌ از تدوین برنامه‌های مهارتی برای جامعه دانشجویان کشور خبر داد.

غلامحسین حسینی‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا گفت: این مساله که افراد بعد از فارغ‌التحصیلی و گرفتن مدرک دانشگاهی، مجددا به مراکز آموزش مهارتی برمی‌گردند و آموزش‌هایی را می‌بینند که برای جامعه کارگری یا جامعه تا سطح مهارت ۳ و ۴ درنظر گرفته شده، نشان از یک نقصان اساسی در نظام آموزش عالی کشور است.وی افزود: افراد به عنوان دانشجو وارد دانشگاه می‌شوند ولی خروجی آن تبدیل کارجو برای دولت و مهارت‌جو برای سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای می‌شود بنابراین لازم است که در این زمینه تمهیدات لازم را داشته باشیم.معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تدوین برنامه‌هایی برای مهارت‌آموزی دانشجویان کشور خبر داد و گفت: یکی از این برنامه‌ها، آموزش مهارت‌آموزی هیبریدی است. این دوره‌ها یک مهارت کامل را متناسب با استعداد و علاقه دانشجو و تقاضای موجود در بازار کار به دانشجو آموزش می‌دهد و ما در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای تنوع زیادی را در این استانداردها ایجاد کرده‌ایم.

وی ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌های ما برای افرادی که فارغ‌التحصیل دانشگاه شده‌اند و رشته‌هایی که بازار کار برایشان تقاضایی ندارد، پیش‌بینی شده است. براساس این برنامه افراد را طی یک دوره ۶ ماهه به یک بسته مهارتی مجهز می‌کنیم که از مهمترین آنها، موضوع ICT است که افراد دوره ۶ ماهه کاملی را سپری می‌‌کنند و مهارت کاملی را در زمینه ICT به طور کاملا کاربردی و فنی یاد می‌گیرند و آماده ورود به بازار می‌شوند.