رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور درباره طومار رئیس فراکسیون کارگری مجلس درباره تخصیص سهیمه برای بیمه کارگران ساختمانی گفت: قدردان آقای بابایی هستیم اما این موضوع تاثیری مقطعی دارد.

به گزارش ایلنا، «علی بابایی کارنامی» رئیس فراکسیون کارگری با هدف تخصیص سهمیه جدید برای بیمه کارگران ساختمانی، اقدام به تهیه طومار و جمع‌آوری امضا از نمایندگان مجلس کرده است. اکبر شوکت در ارتباط با این موضوع اظهار کرد: نمایندگان مجلس در این نامه از رئیس‌جمهور درخواست کرده‌اند تا سهیمه‌ای جدید برای این بیمه درنظر گرفته شود. معتقدم رئیس فراکسیون کارگری می‌توانست نامه‌ای به منظور بررسی وضعیت بیمه کارگران ساختمانی و اصلاح ماده ۵ بیمه کارگران ساختمانی در مجلس تنظیم کند تا این موضوع اولویت‌دار شود. عضو هیات امنای سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: اگر آقای بابایی نامه‌ای برای اینکه طرح در اولویت کار مجلس قرار گیرد، تهیه می‌کرد، مشکل به صورت ریشه‌ای حل می‌شد.

به گفته وی، اختصاص تعدادی سهمیه به صورت مقطعی دردی از دردهای مزدبگیران صنعت ساختمان را درمان می‌کند. در خوش‌بینانه‌ترین حالت ممکن، تنها ۱۰۰هزار سهمیه جدید به کارگران اختصاص داده خواهد شد درحالی‌که ۳۴۰هزار نفر در لیست انتظار قرار دارند.

شوکت افزود: در حق کارگران ساختمان ظلم می‌شود و وضعیت این گروه شغلی با اصل ۲۹ قانون اساسی مغایرت دارد. اگرچه برخی از کارگران بیمه هستند اما عده‌ای در صف انتظار جانشان را از دست می‌دهند و پس از آنها خانواده‌هایشان با مشکلات متعددی روبه‌رو می‌شوند.