نیروهای اورژانس اجتماعی گفتند: به دلیل پرداخت نامرتب دستمزدها، تعدادی از همکاران دوشغله شده‌اند تا از پس مخارج خانواده خود بربیایند که با افزایش شیفت‌های کاری عملا جمعه‌ها هم مجبور به کار هستند و هیچ ساعتی برای استراحت ندارند.

جمعی از نیروهای شرکتی اورژانس اجتماعی که پیشتر در اعتراض به دو ماه معوقه مزدی خود برای مدتی دست از کار کشیده بودند در گفت‌وگو با ایلنا، از عدم پرداخت حقوق مرداد ماه خود اظهار نگرانی کردند و گفتند: نزدیک به یک هفته از شهریور می‌گذرد اما هنوز حقوق مردادماه به حساب ما واریز نشده است. از آنجا که قبلا نیز حقوق ما به صورت نامرتب واریز می‌شد،‌ احتمالا این ماه هم با همین مشکل مواجه خواهیم شد.

این عده با اشاره به افزایش شیفت‌های کاری خود گفتند: شیفت کاری ما از ۱۳ شیفت به ۱۵ شیفت افزایش پیدا کرده در حالی‌که هنوز هیچ قراردادی را امضا نکرده و حتی مبالغی که باید به قراردادهای امسال اضافه می‌شد، به حقوق ما اضافه نشده است.

نیروهای اورژانس اجتماعی با بیان اینکه افزایش شیفت‌کاری فقط برای نیروهای خرید خدمات که ضعیف‌ترین و بی‌دفاع‌ترین نیروها هستند، اعمال شده، گفتند: این حجم از استرس و سنگینی کار روی کیفیت کار ما تاثیر می‌گذارد و چون حقوق‌ها هم به موقع پرداخت نمی‌شود، انگیزه‌ای برای کار نداریم.