وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نامه‌ای به رئیس سازمان برنامه و بودجه با اعلام اینکه اعتبار مربوط به بیمه قالیبافان و شاغلان صنایع‌دستی در بودجه 1400 حذف شده، خواستار احیای مجدد آن در بودجه شد.

به گزارش فارس، محمد شریعتمداری در نامه‌ای به نوبخت اعلام کرد که اعتبار بیمه قالیبافان و شاغلان صنایع‌دستی از بودجه 1400 حذف شده و به این ترتیب ممکن است امکان تداوم بیمه اقشار مشمول و اجرای تکالیف قانونی میسر نباشد.

در این نامه آمده است: همان‌گونه که مستحضرید در بند (ش) تبصره 14 قانون بودجه سال 1386 و قانون بیمه‌های اجتماعی و قالیبافان، بافندگان فرش و شاغلان صنایع‌دستی شناسنامه‌دار (کددار) مصوب مجلس مقرر شده تا ده بیست و هفتم حق بیمه رانندگان، بیست بیست و هفتم حق بیمه خادمین ثابت مساجد، کارگران باربر و قالیبافان، بافندگان و شاغلان صنایع‌دستی شناسنامه دار (کددار) از محل اعتبارات عمومی تامین و پرداخت شود که در سال 1386 ردیفی ذیل وزارت متبوع ایجاد و اعتبار آن در قانون بودجه و مصوب می‌شد.

در لایحه بودجه 1400 نیز ذیل برنامه توسعه خدمات بیمه‌ای از محل بند 11 - 25 جدول تبصره یارانه‌ها اعتباری به مبلغ 20700 میلیارد ریال در ردیف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بابت موارد مذکور پیش‌بینی شد که در مجلس تصویب و به تایید شورای نگهبان رسید و نهایتا از طرف رئیس مجلس به دولت ابلاغ شد. ولی متاسفانه در ابلاغیه مجلس که توسط دولت وصول شده، اعتبار مذبور از جدول تبصره 14 حذف و صرف عنوان باربران و خادمین مساجد بدون اعتبار بند 13 جدول 13 جدول تبصره 14 (پیوست 3) اضافه شده است.