صبح دیروز (۱۳ بهمن ماه)، تعدادی از کارکنان مدت موقت سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس مستقر در عسلویه در اعتراض به پایین بودن حقوق و بی‌توجهی وزارت نفت به اجرای بخشنامه‌ها تجمع کردند.

به گزارش ایسنا، افراد حاضر در این تجمع به پایین بودن حقوق و تبعیض های موجود در منطقه اعتراض دارند. آنان می‌گویند پایین بودن حقوق و تبعیض جاری در سازمان و همچنین وضعیت شغلی مبهم و نامشخص ما را بی‌انگیزه کرده و بی‌توجهی وزارت نفت به اجرای بخشنامه‌های مرتبط با وضعیت شغلی و شرایط کار و همچنین پرداخت‌ها پرسنل را خسته کرده است.

به گفته این افراد سال‌هاست که وعده اجرای طرح یکسان‌سازی حقوق، طرح طبقه‌بندی مشاغل با رعایت ضوابط اداره کار و امور اجتماعی و همچنین رعایت عدالت و اجرای بخشنامه‌های مربوط به قوانین کار مطرح می‌شود ولی تاکنون به این مهم توجهی نشده است.

یکی از این حاضران در این تجمع اعتراضی گفت: «تبدیل وضعیت و بازنگری در قرارداد، همسان‌سازی حقوق، پرداخت آیتم‌های حقوقی مربوط به بدی آب و هوا، سختی کار، محرومیت از تسهیلات، دوری از خانواده و کار کردن و اسکان در منطقه آلوده، طرح اسکان، فوق‌العاده پارس جنوبی و حق جذب از خواسته‌های کارگران است». آنها خواستار توجه بیشتر به وضعیت معیشتی خود و برابری در پرداخت‌ها هستند.

وی ادامه داد: «کارکنان مدت موقت همچنین به نابرابری در پرداخت‌ها و عدم توجه به معیشت خانواده‌های خود معترض هستند. پیش از این هم کارگران چندین بار در مکاتبه و یا دیدار با مسئولان سازمان منطقه ویژه پارس و وزارت نفت خواسته‌های صنفی خود را مطرح کرده‌اند اما ترتیب اثر داده نشده است».

تبدیل وضعیت پرسنل قرارداد موقت، پرداخت آیتم‌های رفاهی، و توجه به قوانین کار اهم خواسته های تجمع‌کنندگان و کارکنان عسلویه و سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس است.