شماری از کارگران آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان در اعتراض به بلاتکلیفی شغلی و عدم پرداخت چند ماهه حقوق خود، صبح روز شنبه (۲۹ آذر ماه) مقابل ساختمان آب و فاضلاب استان تجمع کردند.

به گزارش ایلنا، این عده اظهار داشتند: حدود ۹۵۰ کارگر آبدار، ۶۳۰ نیروی طرحی و ۲۵۰کارگر قراردادی در آب و فاضلاب روستایی خوزستان هستیم که از میان ما فقط ۲۵۰نفر به اداره آب و فاضلاب اهواز منتقل شده‌اند و مابقی به شهرستان‌های استان همانند حمیدیه، باوی و کارون مشغول خدمت‌رسانی هستند.

یکی از معترضان با بیان اینکه با ادغام آبفای شهری و روستایی استان خوزستان، سازمان حاضر به پذیرش پرداخت حقوق نیروهای طرحی نمی‌شود و کارگران همچنان بلاتکلیف و مطالبات معوقه دارند، گفت: چندین ماه است مطالبات مزدی و بیمه‌ای کارگران آبدار در قالب طرحی و ستادی پرداخت نشده و با تغییر شرایط کاری برخی کارگران ستادی، وضعیت شغلی آنها برهم خورده است. او گفت: میانگین سوابق کاری هر یک از کارگران ۱۵ سال تا ۲۵ سال است و در بین کارگران، کسانی هستند که با سوابق بالای ۲۸ سال در آستانه بازنشستگی هستند.

«صادق حقیقی‌پور» مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با تایید مطالبات کارگران آبفای خوزستان، با بیان اینکه منابع مالی کافی برای پرداخت حقوق کارگران نداریم، گفت: ناچاریم برای پرداخت مطالبات معوقه کارگران آبفار یک قطعه زمین متعلق به این شرکت را بفروشیم.