در حالی فیش‌های حقوقی مدیران شهرداری سبزوار در رسانه‌ها خبرساز شده که کارگران خدماتی و فضای سبز این شهرداری با حداقل دریافتی، درگیر مشکلات معیشت خود هستند.

به گزارش ایلنا، برخی کارگران شهرداری سبزوار درباره حواشی به‌وجود آمده درباره حقوق برخی مدیران شهری گفتند: اخیرا در رسانه‌ها و شبکه‌های‌ مجازی خبرهایی درباره دریافت‌های برخی مدیران شهری منتشر شده درحالی‌که ما کارگران در آرزوی دریافت منظم حداقل دستمزد هستیم. یکی از این کارگران با بیان اینکه متاسفانه انتشار حقوق مدیران باعث دلسردی کارگران از مسئولان شهرداری شده، افزود: پرداخت حقوق‌های ۱۷ تا ۲۶ میلیونی به مدیران شهری در مقایسه با کارگران حداقل‌بگیری که شبانه‌روز برای پاکیزه نگه داشتن و زیبایی فضای سبز شهر تلاش می‌کنند، واقعا بی‌عدالتی و تبعیض است. این کارگر با بیان اینکه انتشار این فیش‌ها، موجب اعجاب کارگران خدماتی و فضای سبز شد، گفت: چرا باید ما کارگران حداقل‌بگیر برای دریافت مطالبات خود به خیابان‌ها بیاییم و در مقابل ساختمان‌های مختلف دولتی و خصوصی تجمع کنیم و به هر مقام مسئولی که به ذهن‌مان برسد، عریضه بنویسم اما مدیران شهری که مدعی نداشتن بودجه هستند، حقوق‌های نجومی بگیرند؟ وی با اشاره به اینکه این بی‌عدالتی‌ و تبعیض در پرداخت حقوق نه تنها در سبزوار بلکه در بسیاری از شهرداری‌های دیگر نیز معمول است، گفت: هرچند امیدمان را برای برخورد از مسئولان دولتی از دست داده‌ایم اما در این مورد خاص از مسئولان قوه قضاییه درخواست داریم پای کار بیایند. وی با بیان اینکه تنها انتشار رسانه‌ای فیش‌های مدیران که مدعی کار جهادی هستند کافی نیست، تاکید کرد: تا زمانی که کارگران نتوانند از مجاری قانونی مطالبات صنفی خود را پیگیری کنند و تا هنگامی که نتوانیم با تشکل‌یابی مستقل خودمان را قدرتمند کنیم، انتظار عدالت بیهوده است. یکی دیگر از کارگران، بخش عمده‌ای از مشکلات فعلی کارگران شهرداری سبزوار را متوجه وزارت کار دانست و گفت: چرا وزارت کار از ابزاری که در دست دارد برای فشار بر کارفرمایان و مدیران خاطی استفاده‌ نمی‌کند. وی افزود: آیا قرار نیست کارفرمایان، مسئولان و مدیران به‌اصطلاح نجومی‌بگیر به هیچ نهاد، مرجع و ساختاری پاسخگو باشند؟ چرا برخی نهادهای مسئول تا صدای ما کارگران را برای وصول اندک مطالبات‌مان می‌شنوند فوری اقدام به سرکوب ما می‌کنند؟ چرا شرایط ناعادلانه همیشه متوجه کارگر است؟

او با طرح این سوال که افرادی با حقوق‌های نجومی برای کارگرانی که با مشکلات معیشتی دست به گریبان هستند، تصمیم‌گیری می‌کنند، گفت: عادلانه نیست ما کارگرانی که همیشه در حال کار هستیم یا بعد از سال‌ها کار بازنشسته می‌شویم، دچار این میزان فقر و تنگدستی باشیم. ما کارگران چیزی اضافه نمی‌خواهیم، بلکه به دنبال حق‌مان هستیم و امیدواریم گوش شنوایی برای حرف‌های ما باشد.طبق این گزارش، در روزهای گذشته فیش‌های حقوق ۱۰ تا ۲۶ میلیونی شهردار و برخی کارکنان شهرداری سبزوار در رسانه‌های استانی و فضای مجازی منتشر شد. در همین زمینه «سیدعلی کوشکی» شهردار سبزوار در پاسخ به رسانه‌ها گفت که پرداختی‌ها براساس بخشنامه‌های صادر شده از استانداری بوده و قانونی است.