گروهی از کارگران فضای سبز شهرداری شهر اروند کنار، صبح دیروز در اعتراض به چند ماه معوقات مزدی خود دست از کار کشیده و در مقابل ساختمان شهرداری تجمع کردند.

به گزارش ایلنا، این کارگران که در پنج ماه گذشته دستمزد و حق بیمه آنها کامل پرداخت نشده، می‌گویند: چندین سال است مطالبات مزدی و بیمه‌ای معوقه داریم. در حال حاضر نیز جدا از دستمزد اردیبهشت که به صورت کامل پرداخت شده، هر ماه مبالغی را به صورت علی‌الحساب دریافت کرده‌ایم. حق بیمه‌ها نیز چند ماه به تامین اجتماعی پرداخت نشده است. حداقل حقوق دریافتی کفاف زندگی ما را نمی‌دهد با این وجود بسیاری از مزایای مزدی کارگران فضای سبز همانند اضافه‌کاری‌ها و تعطیل‌کاری‌ها پرداخت نمی‌شود.

در این زمینه «حکیم یریان» سرپرست شهرداری اروندکنار گفت: شهرداری اروندکنار هیچ منبع درآمدی ندارد و در پرداخت حقوق با مشکلات بسیار زیادی مواجه است.

به گفته وی، به دلیل مشکلات مالی تنها حقوق اردیبهشت ماه کارگران به طور کامل پرداخت شد و برای حقوق ماه‌های دیگر تنها مساعده به آنان پرداخت شده است.

وی اظهار داشت: قرار است در چند روز آینده حق آلایندگی پالایشگاه آبادان به حساب شهرداری اروندکنار واریز شود که در این صورت بخشی از حقوق معوقه کارگران پرداخت خواهد شد.