رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر تامین اجتماعی کشور، جزئیات قرارداد جدید بیمه تکمیلی بازنشستگان و مستمری بگیران این سازمان را تشریح کرد.

علی‌اصغر بیات در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر گفت: امسال با توجه به اینکه در پایان آبان ماه جاری مهلت قرارداد بیمه تکمیلی به پایان می‌رسید جلسات فشرده‌ای را با مسئولان سازمان به ویژه مدیرعامل تأمین اجتماعی برگزار کردیم و با مساعدت سالاری، موفق شدیم مبلغ مشارکت سازمان را در بیمه تکمیلی که ۳ هزار تومان بود ۷ برابر افزایش دهیم و به ۲۱هزار تومان برسانیم که اقدام بسیار خوبی بود.

وی افزود: پس از برگزاری مناقصه، در نهایت شرکت بیمه آتیه‌سازان حافظ به عنوان برنده مناقصه اعلام شد و خدمات بیمه تکمیلی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی را تا پایان آبان ماه ۱۴۰۰ برعهده خواهد داشت.

رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه براساس اعلام نظرات دریافتی از سراسر استان‌ها و بررسی‌های کانون عالی، شرکت بیمه آتیه‌سازان حافظ رضایت‌مندی ۷۰درصدی خدمت‌گیرندگان را در قرارداد گذشته به خود اختصاص داده، بازنشستگان و مستمری‌بگیرانی که قبلاً تحت پوشش بیمه تکمیلی بوده‌اند نیازی با مراجعه مجدد به کانون‌ها را ندارند و تمامی آنها تحت پوشش بیمه تکمیلی جدید خواهند بود. بازنشستگانی که تاکنون بیمه تکمیلی نبوده یا قصد حذف بیمه را دارند نیز از اول آذر ماه تا پایان سال فرصت دارند تا نسبت به حذف و اضافه مشخصات خود و افراد تحت پوشش در لیست قرارداد جدید با مراجعه به دفاتر کانون‌ها یا سایت کانون عالی بازنشستگان اقدام کنند.

بیات با بیان اینکه مبلغ بیمه تکمیلی در قرارداد جدید به ازای هر نفر ۶۵هزار تومان است، افزود: در قرارداد جدید سقف تعهدات درمان فوق تخصصی را با ۱۰۰درصد افزایش، از ۲۰ میلیون تومان به ۴۰ میلیون تومان افزایش داده‌ایم.

وی گفت: سقف تعهدات بستری عمومی از ۶ میلیون به ۱۲ میلیون تومان افزایش یافته است. تعهدات خدمات پاراکلینیکی و خدمات تشخیصی درمانی را به یک میلیون و 700هزار تومان افزایش داده‌ایم و تعهدات مربوط به خدمات درمانی عمل‌های مجاز سرپایی، انواع آزمایش‌ها، لیزیک، بیماران خاص و صعب‌العلاج و... نیز افزایش خوبی داشته است.

رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی تاکید کرد: نکته قابل توجه اینکه در قرارداد جدید بیمه تکمیلی، تمامی خدمات مربوط به ابتلا به ویروس کرونا از تست تا بستری را نیز تحت پوشش بیمه قرار داده‌ایم.