کارگران شهرداری حمیدیه خواستار پرداخت مطالبات ۱۵ ماهه خود هستند. این کارگران در روزهای گذشته بارها مقابل ساختمان شهرداری و شورای شهر دست به اعتراض صنفی زدند. جمعی از این کارگران در گفت‌وگو با ایلنا، از شرایط دشوار زندگی خود در نتیجه‌ عدم دریافت حدود ۱۵ ماه حقوق خبر دادند و گفتند: در این اوضاع اقتصادی و با وجود تهدید کرونا، ما مجبوریم بدون دریافت حقوق کار کنیم. این کارگران که در سال جاری فقط بخش کمی از مطالبات خود را به صورت علی‌الحساب دریافت کرده‌اند، گفتند: شهرداری حمیدیه ادعا می‌کند بودجه ندارد و نهادهای بالادستی نیز همانند شورای شهر هیچ نظارتی بر اوضاع ندارند و به فکر پرداخت مطالبات مزدی کارگران نیستند. این کارگران گفتند: جدا از معوقات مزدی ۱۵ ماهه، عیدی و سنوات سال ۹۶ و ۹۷ را از شهرداری طلبکاریم. در عین حال چندین سال است فاقد قرارداد کار با شهرداری هستیم و امیدواریم شهرداری تصمیم به عقد قرارداد با ما بگیرد و ما را دوباره به دست پیمانکاران نسپارد.

در همین زمینه، «مهدی ربیعی» سرپرست شهرداری حمیدیه گفت: کارگرانی که نسبت به‌ عدم پرداخت مطالباتشان معترض هستند از کارگران پیمانکاران خدمات شهری، فضای سبز و حراست شهرداری هستند که از خرداد سال ۹۷ به دلیل عدم حضور پیمانکار، بدون قرارداد در حال همکاری با شهرداری هستند و مطالباتشان به تاخیر افتاده است.

وی ادامه داد: مشکل اساسی در عدم پرداخت مطالبات کارگران، درآمد شهرداری است که به علت‌عدم وجود منابع درآمدی پایدار و وابستگی شهرداری حمیدیه همانند سایر شهرداری‌های شهرهای زیر ۵۰هزار نفر به واریز مالیات بر ارزش افزوده است که متاسفانه با کاهش میزان واریزی پرداخت حقوق و بیمه پرسنل با مشکل مواجه شده است.