مدیرعامل تأمین اجتماعی، معافیت‌ها و فرارهای بیمه‌ای را از مسائل مهم این سازمان عنوان و گفت:‌ معافیت‌ها، فرارهای بیمه‌ای، لیست‌های غیرواقعی و بازنشستگی‌های سخت و زیان‌آور منجر به کاهش درآمد می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، مصطفی سالاری در جلسه‌ای که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اعضای اتاق‌های بازرگانی ایران و تهران برگزار شد، اظهار داشت: دغدغه‌ها و اهداف اصولی ما در سازمان تأمین اجتماعی با اعضای اتاق‌‎های بازرگانی و تمامی تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی مشترک است و هدف همه ما در نهایت رونق تولید و افزایش اشتغال است.

وی بودجه سال جاری سازمان تأمین اجتماعی را ۱۷۲هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: ماهیانه ۱۰هزار میلیارد تومان برای پرداخت حقوق بازنشستگان و سه هزار میلیارد تومان در حوزه درمان تأمین اجتماعی هزینه می‌شود که این مبالغ باید به صورت نقدی و در موعد مقرر بدون هیچگونه تاخیری پرداخت شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی معافیت‌ها و فرارهای بیمه‌ای را از مسائل مهم این سازمان عنوان و افزود: حدود ۱۲ میلیون نفر بیمه شده تأمین اجتماعی هستند و حق بیمه ماهیانه‌ای که از این جمعیت وصول می‌شود حداقل باید 14هزار میلیارد تومان باشد که این‌گونه نیست. معافیت‌ها، فرارهای بیمه‌ای، لیست‌های غیرواقعی و بازنشستگی‌های سخت و زیان‌آور منجر به کاهش درآمد می‌شوند.

سالاری، بازنشستگی‌های پیش از موعد و افزایش بی‌رویه بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان‌آور را برای آینده سازمان تأمین اجتماعی زیان‌بار ارزیابی کرد و گفت: ضریب پشتیبانی از ۱۵ نفر در دهه ۶۰ به 4.5 نفر رسیده است. ما چاره‌ای جز اصلاح این وضعیت نداریم و باید در این مسیر حرکت کنیم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی تقویت سه‌جانبه‌گرایی را از دیگر موارد و دغدغه‌های مشترک این سازمان و تشکل‌های کارفرمایی برشمرد و گفت: این موضوع هم در مجلس و هم در دولت در دست بررسی قرار دارد و ما از اصلاح اساسنامه و احیای شورای عالی تأمین اجتماعی استقبال می‌کنیم.