یک فعال حوزه کار با بیان اینکه در شرایط فعلی اقتصاد باید با بخش تولید مهربان‌تر باشیم، جلوگیری از بسته شدن کارخانه‌ها و واردات بی‌رویه کالا را موجب تقویت تولید داخلی و اشتغالزایی و درآمدزایی دانست.

رحمت‌اله پورموسی در گفت‌وگو با ایسنا، استفاده از ظرفیت‌ها و توان تولید و صنایع داخلی را بهترین راهکار جبران کاهش درآمدهای نفتی و کسری بودجه دولت عنوان کرد و گفت: در داخل کشور منابع زیادی داریم که باید از آنها استفاده کنیم. در بخش صنایع پیشرفت‌های خوبی داشتیم و باید تا می‌توانیم تولید را در بخش کشاورزی و صنایع افزایش دهیم.

وی ادامه داد: یکی از مسائلی که به اقتصاد کشور و تولید داخل ضربه زده، واردات بی‌رویه کالاهایی است که در داخل تولید می‌شود. اگر جلوی واردات بی‌رویه کالا را بگیریم و منابع کافی و مواد اولیه مورد نیاز تولیدکنندگان را فراهم کنیم، از محل تقویت تولید و رونق کارخانه‌ها و اشتغالزایی و درآمدزایی که حاصل می‌شود، به تدریج نیازی به دلارهای نفتی برای اداره کشور نخواهیم داشت.

این فعال حوزه کار حمایت از تولیدکنندگان را در شرایط فعلی اقتصاد مورد تاکید قرار داد و گفت: شرایط کنونی به گونه‌ای است که باید با بخش تولید مهربان‌تر باشیم، در بحث مالیات‌ها به کارگاه‌ها فشار نیاوریم و در بازپرداخت تسهیلات زمان بیشتری را به تولیدکننده بدهیم و از کارفرمایان خوش‌حساب حمایت کنیم.