دبیرکل خانه کارگر نسبت به محرومیت از تحصیل فرزندان کارگران هشدار داد.

علیرضا محجوب در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به حادثه‌ سقوط نوجوانی که برای تهیه تلفن همراه کولبری می‌کرد، گفت: متاسفانه سوداگری و سودپرستی عده‌ای که اسباب این فجایع را فراهم می‌کنند و کسانی که پشت صحنه کولبری‌ها هستند که در حقیقت همان قاچاقچیان هستند، باعث شده تا از ارزانترین نیروی کار برای قاچاق استفاده شود.

وی با بیان اینکه باید برابر قانون قاچاق ارز و کالا، سخت‌ترین مجازات‌ها در مورد قاچاقچیان اعمال شود، ادامه داد: متاسفانه این افراد از مجازات مصون هستند و این سبب می‌شود که از ارزانترین نیروی کار برای قاچاق استفاده کنند.

محجوب ادامه داد: کودکان، ارزانترین و خوش‌فرمانترین نیرو برای کار هستند به این جهت سوداگران بدترین استثمار را نسبت به افرادی دارند که طبق قانون نباید کار کنند. انتظار داریم که دستگاه قضایی اشد مجازات را برای افرادی که از کودکان برای کولبری استفاده می‌کنند، قائل شود. دبیرکل خانه کارگر همچنین درباره هزینه‌های تحمیل شده به خانواده کارگران برای تحصیل دانش‌‌آموزان در شرایط کرونا گفت: هزینه‌های استفاده از نرم‌افزارهای آموزشی ازجمله تهیه لوازمی مانند گوشی اندروید، تبلت و همچنین تامین اینترنت برای ادامه تحصیل دانش‌آموزان در حال حاضر به اندازه هزینه تحصیل در پایه‌های مختلف در مدارس غیرانتفاعی شده است. البته تلویزیون هم کلاس‌هایی را که برگزار می‌کند اما کار اصلی را انجام نمی‌دهد. محجوب خاطرنشان کرد: به هرحال کشور باید این هزینه سنگین را بپذیرد و اگر بناست دانش‌آموزان از طریق فضای مجازی تحصیل کنند باید هزینه اینترنت دانش‌آموزان همان‌طور که سال گذشته در مقطعی رایگان شد، امسال نیز انجام شود تا خانواده‌های کارگری، خانواده‌های کشاورزی و خانواده‌هایی که درآمدهای ثابت کم دارند، بتوانند از آموزش مجازی بهره ببرند. وی ادامه داد: امروز هزینه‌های معمول زندگی آن‌قدر سنگین است که خانواده‌های کارگری، کشاورزی و خانوارهایی که درآمدهای ثابت کم دارند، طاقت هزینه‌های دیگر مانند تهیه تبلت و گوشی تلفن همراه برای خانواده را ندارند و این به معنی محروم کردن کارگران و فرزندان آنها در بلندمدت از تحصیل است چرا که معلوم نیست این کرونا تا چه زمانی ادامه داشته باشد و کی تمام شود.