شماری از مردودشدگان آزمون استخدامی آموزشیاران نهضت سوادآموزی در اعتراض به نامشخص بودن وضعیت شغلی خود، مقابل ساختمان مجلس تجمع کردند.

به گزارش ایلنا، این عده که از شهرها و سایر مناطق و نواحی کشور به تهران آمده‌اند تا پیگیر وضعیت شغلی خود از نمایندگان مجلس باشند، در تشریح دلایل اعتراض خود گفتند: بعد از برگزاری آزمون استخدامی آموزشیاران نهضت سوادآموزی، حدود شش هزار نفر نتوانستند در این آزمون با کسب حد نصاب نمره قبولی پذیرفته شوند که با توجه به بالا رفتن سن‌ و سوابق بالای شغلی و اینکه در سال‌های آینده شانس استخدام شدن را ندارند و همچنین فرصت هیچ شغل دیگری برای آنها وجود ندارد، از نمایندگان مجلس و سایر مسئولان مربوطه درخواست داریم در ارتباط با جذب این تعداد آموزشیار کمک کنند.

معترضان با ناعادلانه خواندن آزمون آموزش‌یاران نهضت سوادآموزی با مقایسه خود با نیروهای حق‌التدریس پیش دبستانی، افزودند: آنها بدون آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان شدند اما برای آموزشیاران چنین شرایطی به وجود نیامد. این تبعیض محسوب می‌شود. این در حالی است که قرار بود پس از دو سال کار، در وزارت آموزش و پرورش استخدام شویم اما حالا پشت سد آزمون مانده‌ایم.