یک فعال کارگری ضمن تشریح نتایج جلسه کمیسیون اصل ‌۹۰ مجلس در مورد شرکت هفت‌تپه، گفت: حقوق معوق اردیبهشت و خرداد تا چهارشنبه هفته پیش‌رو پرداخت می‌شود.

به گزارش مهر، با توجه به حجم مشکلات شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه و تداوم اعتراضات کارگران، چهارشنبه هفته گذشته، کمیسیون اصل 90 مجلس جلسه‌ای را درباره بررسی مشکلات این شرکت برگزار کرد.

در همین زمینه، یکی از فعالین کارگری در مورد جزئیات جلسه مذکور اظهار داشت: طبق مصوبات جلسه قبلی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس مقرر شد که ظرف یک هفته مواردی همچون تمدید دفترچه‌های بیمه کارگران، پرداخت حقوق معوقه، بازگشت به کار کارکنان اخراجی و از همه مهم‌تر خلع ید بخش خصوصی پیگیری و نتیجه آن به فعالین کارگری اعلام شود.

وی که خواست نامش ذکر نشود، افزود: در این جلسه فعالین کارگری نیز با بیان مشکلات معیشتی کارگران، حقوق معوقه، وضعیت کارکنان بخش دفع آفات، کارکنان غیرنیشکری و کارکنان فصلی کارخانه، تجهیزات، مشکلات بازنشستگان و موضوع خلع ید خواستار دریافت جواب قطعی در تمامی این موارد شدند.

وی با اشاره به نتایج حاصله از جلسه کمیسیون اصل ۹۰، گفت: در مورد بحث تمدید دفترچه‌های بیمه مصوب شد که تا پایان سال دفترچه‌ها تمدید و مباحث مربوط به این مشکل برطرف شود.

این مقام آگاه افزود: در خصوص پرداخت حقوق معوقه نیز مصوب شد که تا چهارشنبه هفته آینده حقوق اردیبهشت و خرداد کارگران به طور کامل پرداخت شود و ضمانت اجرای این مسأله به عهده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سپرده شد.

وی ادامه داد: همچنین در خصوص بازگشت به کار کارکنان اخراجی، استاندار خوزستان مکلف شد که ظرف یک هفته این مسأله را حل کند.

این فعال کارگری با اشاره به موضوع خلع ید، تصریح کرد: در خصوص خلع ید بخش خصوصی، متأسفانه باز هم همچون جلسه گذشته به علت عدم شفافیت از سوی نمایندگان دولتی حاضر در جلسه ازجمله رئیس سازمان خصوصی‌سازی که براساس مصوبه جلسه قبلی و اظهار صریح خود مبنی بر اینکه خلع ید قطعاً ۲۰ مرداد تصمیم‌گیری خواهد شد اما باز هم شاهد عدم پیگیری جدی و سخنان غیرشفاف آقای صالح بودیم.

وی افزود: به همین دلیل به علت قانع نشدن فعالین کارگری و نمایندگان مجلس از نحوه پاسخگویی رئیس سازمان خصوصی‌سازی مجدداً از سوی مجلس به ایشان تکلیف شد که باید در نهایت تا چهارشنبه آینده به عنوان آخرین فرصت صراحتاً نظر خود را اعلام کنند.

این مقام آگاه گفت: در این جلسه فعالین کارگری هیچ‌گونه مصوبه‌ای را امضا نکرده‌اند و جلسه بعدی در کمیسیون اصل نود چهارشنبه این هفته برگزار خواهد شد.