عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه بخشی از کارگران پیمانکاران طرف قرارداد با شهرداری، هنوز عیدی و پاداش سال 98 را دریافت نکرده‌اند، گفت: به این افراد جهت مقابله با کرونا تجهیزات حفاظتی ارائه نشده است.

افشین حبیب‌زاده اظهار داشت: نیروهایی که در شهرداری به صورت مستقیم مرتبط با کرونا هستند ازجمله کارکنان بهشت زهرا، پسماند و سازمان میادین تره و بار، غربالگری شده و در حد بضاعت وسایل بهداشتی و حفاظتی به آنها ارائه شده است.

وی گفت: کارگران پیمانکاری طرف قرارداد با شهرداری در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا هستند که براساس بررسی‌های انجام شده غربالگری کارگران پیمانکاری صورت نگرفته و وسایل بهداشتی به آنها ارائه نشده است.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: این در حالی است که برخی از کارگران پیمانکاری هنوز عیدی و پاداش سال قبل و حتی حقوق اسفند 98 را دریافت نکرده‌اند.

حبیب‌زاده بیان داشت: بخشنامه بهسازی وضعیت قرارداد نیروهای پیمانکاری در بهمن سال 97 تهیه شد که طبق آن پیمانکاران ملزم به رعایت حقوق کارگران هستند.

وی خاطرنشان کرد: این بخشنامه در زمان آقای شیخ معاون وقت نیروی انسانی شهرداری تهیه شد که اکنون نه تنها الزامات بخشنامه اجرا نشده بلکه حق مرخصی کارگران نیز پرداخت نشده است.

این عضو شورای شهر تهران در پایان گفت: ‌مقررات قانون کار درباره کارگران پیمانکاری در شهرداری لغو شده و کارگران هر روز در وضعیت بدتری قرار می‌گیرند لذا باید بخشنامه و قانون دقیق مورد توجه قرار گیرد.