یک فعال کارگری:

جهش تولید با حفظ اشتغال محقق می‌شود

رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران معتقد است محقق شدن شعار جهش تولید در سال ۱۳۹۹ نیازمند اتخاذ سیاستی است که هم معیشت و امنیت شغلی کارگران را تامین کند و هم چرخ کارخانه‌ها را به گردش درآورد. ناصر چمنی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تحقق شعار جهش تولید در سال جاری گفت: بیش از یک دهه است که مقام معظم رهبری شعار سال را بر پایه مباحث اقتصادی انتخاب و نامگذاری می‌کنند. معتقدم اگر عنوان جهش تولید برای امسال انتخاب شده، به این دلیل است که رونق تولید در سال گذشته به معنای واقعی اتفاق نیفتاده است. وی ادامه داد: مسئولان کشور باید برای به نتیجه رسیدن شعار سال ۱۳۹۹ شرایطی را به وجود بیاورند که کارفرمایان مشکلاتشان را راحت‌تر حل کنند و بیشتر به فکر تولید باشند. رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران، تسهیل شرایط تولید و تزریق نقدینگی به واحدهای تولیدی را ازجمله راهکارهای تحقق جهش تولید برشمرد و گفت: اگر تولیدکنندگان دغدغه تامین مواد اولیه، تسهیلات بانکی و حامل‌های انرژی را نداشته باشند روی تولید با کیفیت متمرکز می‌شوند.

    

نوبخت:

افزایش حقوق کارگران خارج از اختیار من است

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: قانون درباره کارگران و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی سازوکاری مشخص کرده که پیگیری افزایش حقوق این عزیزان خارج از اختیار من است.

به گزارش ایسنا، محمد باقر نوبخت در توییتی نوشت: کارگر عزیزی مرا خطاب قرار داد که چرا فقط پیگیر افزایش حقوق شاغلین و بازنشستگان لشگری و کشوری هستم و در برابر کارگران و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی احساس مسئولیت نمی‌کنم؟ خدا می‌داند احساس شرمندگی کردم اما قانون در خصوص این عزیزان سازوکاری مشخص کرده که خارج از اختیار من است.