تعیین سهمیه بنزین برای مالکان قایق‌های صیادی

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرد: سهمیه سوخت صیادان تعیین شده است. به گزارش ایلنا، متعاقب گرانی بنزین یکی از اقشاری که به عدم تخصیص سهمیه بنزین اعتراض داشتند، صیادان بودند. حدود ۱۲هزار شناور مجاز در آب‌های کشور اقدام به صیادی می‌کنند که از این تعداد حدود 8هزار شناور بنزین مصرف می‌کنند. به دنبال گرانی بنزین هر چند برای برخی از اصناف نظیر رانندگان تاکسی، بنزین سهمیه‌ای در نظر گرفته شد اما صیادان از این سهمیه محروم ماندند. این در حالی است که معیشت حداقل ۱۵۰هزار نفر در استان‌های ساحلی به صورت مستقیم به صیادی گره خورده و علاوه بر آن گرانی بنزین، معشیت افراد بسیاری را که به صورت غیرمستقیم با صیادی در ارتباط هستند، تحت تاثیر قرار می‌دهد.

روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در اطلاعیه تازه در این زمینه اعلام کرد: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به اطلاع مالکان قایق‌های صیادی بنزین‌سوز می‌رساند، موضوع تعیین سهمیه بنزین برای آنها در فصل صید، توسط کارگروه مربوطه به هیات محترم وزیران ارائه شده که به محض تصویب نهایی، جزئیات آن منتشر خواهد شد.

    

رئیس کمیته آموزش و پرورش مجلس خبر داد:

احتمال موکول شدن طرح رتبه‌بندی معلمان به مجلس بعد

رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس عنوان کرد که اگر قرار باشد مجلس طرح رتبه‌بندی معلمان را بررسی کند، ممکن است این طرح به مجلس بعدی کشیده شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، محمد بیرانوندی اظهار کرد: در برنامه ششم توسعه قید شده که لایحه رتبه‌بندی باید به مجلس ارائه شود و به تعبیر دولت رتبه‌بندی در لایحه بودجه سالانه گنجانده شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون تبلیغات رسانه‌ای گسترده‌ای از سوی دولت در زمینه اجرای رتبه‌بندی معلمان صورت گرفته و معلمان سال‌هاست که منتظر اجرای این هستند، افزود: هرچند با ارائه لایحه جداگانه نظام رتبه‌بندی معلمان به مجلس اجرای طرح شفاف‌تر خواهد شد، ولی ارائه لایحه و بررسی آن در مجلس زمان‌بر است و به اعتقاد من نباید بیش از این معلمان را منتظر گذاشت.

این نماینده مجلس درباره اصرار برخی از نمایندگان برای ارائه لایحه رتبه‌بندی به مجلس پیش از اجرای آن، گفت: علت اصرار این است که پیشینه ذهنی خوبی از اجرای نظام رتبه بندی وجود ندارد.