رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارکنان مخابرات استان قم طی نامه‌ای از رئیس مجلس درخواست کرد موضوع واگذاری مخابرات از جایگاه نظارتی قوه مقننه بررسی و پیگیری شود.

به گزارش ایلنا، میثم باقری در نامه‌ای به علی لاریجانی به بندهایی از مصوبه هیات وزیران ‌که چارچوب اولیه و قانونی واگذاری مخابرات به بخش غیردولتی است، اشاره کرده و نوشت: طبق این مصوبه «کلیه تعهدات شرکت مخابرات ایران به کارکنان (اعم از حقوق، ‌مزایا،‌ بیمه، بازنشستگی و سایر تعهدات) کماکان محفوظ و در تعهد شرکت واگذار شده است». همچنین براساس مصوبه هیات وزیران درباه واگذاری مخابرات، در سال ۸۹ آیین‌نامه استخدامی و پرسنلی مخابرات ایران توسط هیات مدیره وقت مخابرات به تصویب رسیده و مورد تایید وزارت کار نیز قرار گرفته است ولی متأسفانه پس از چندین سال از تصویب، این آیین‌نامه نه تنها به طور کامل به اجرا در نیامد، بلکه در مواردی با شیوه‌های خاصی با اجرای ناقص یا عدم اجرای بندها و تعهدات آن به نفع کارفرما روبه‌رو شده است. این موضوع سبب شده که شکایت‌های متعددی از کارکنان و بازنشستگان مخابرات به مراجع قضایی و هیات‌های حل اختلاف ادارات کار در سراسر کشور سرازیر شود و در پی به نتیجه نرسیدن مذاکرات نمایندگان صنفی‌‌کار‌کنان با مدیریت‌، تجمعات صنفی در مناطق مخابراتی شکل بگیرد. نماینده صنفی کارکنان مخابرات استان قم در ادامه نامه خود نوشت: به دنبال نارضایتی‌های شکل گرفته و به درخواست تشکل‌های‌ کارگری مخابرات و مجمع نمایندگان استان مازندران از کمیسیون اجتماعی مجلس، موضوع مطالبات معوق کارکنان و بازنشستگان مخابرات که وزیر ارتباطات نیز در چند مقطع مختلف بر آن صحه گذاشته‌اند مطرح شده است ولی تاکنون به نتیجه مشخصی نرسیده است. 

باقری در انتهای نامه خود به لاریجانی، به بخشی از سخنان وی در جلسه مشترک ۱۸ آبان ماه رئیس مجلس با هیات مدیره مخابرات اشاره کرده و نوشته است: شما گفتید «شرکت مخابرات صرفاً بخش خصوصی محسوب نمی‌شود و مدیران آن مدیران حاکمیتی هستند». با توجه به وابستگی سهام مدیریتی مخابرات به نهادهای انقلابی، دستور دهد تا از طریق کمیسیون‌های تخصصی مرتبط در مجلس، موضوع واگذاری مخابرات از لحاظ رعایت مصوبه هیات وزیران و قانون مدیریت خدمات کشوری و همچنین قانون جامع خدمت‌رسانی به ایثارگران از جایگاه نظارتی قوه مقننه بررسی و پیگیری شود تا مجموعه بزرگ کارکنان مخابرات که با تعهد و تخصص خود مسئولیت عظیم نگهداری و توسعه ارتباطات کشور را برعهده دارند، با دلگرمی بیشتر به وظیفه خود عمل کنند.