بازداشت تعدادی از کارگران خدماتی شهرداری کوت عبدالله

شهردار شهرداری کوت عبدالله، خبر بازداشت تعدادی از کارگران خدماتی این شهرداری را تایید کرد. «نواب حاجیان سعیدی» در گفت‌وگو با ایلنا در رابطه با خبر منتشره در فضای مجازی مبنی بر بازداشت تعدادی از کارگران خدماتی شهرداری این شهر اظهار کرد: با شکایت پیمانکاری حدودا ۱۳ نفر بازداشت شده‌اند که در میان آنها تعدادی کارگر خدماتی هستند. او با بیان اینکه در روزهای گذشته تعدادی افراد برای آوردن فشار به شهرداری جلوی فعالیت کارگران خدمات شهری کوت عبدالله را گرفته و مانع از فعالیت آنها شده بودند، افزود: با توجه به افزایش بیکاری، این افراد به دنبال استخدام در شهرداری هستند. طی سال‌های گذشته با این روش حدودا هزار نفر جذب شهرداری کوت‌عبدالله شده‌اند. او گفت: شهرداری ظرفیت این همه نیروی کار را ندارد و این افراد با سنگ‌اندازی‌ها مانع انجام کار کارگران خدمات شهری می‌شوند. به گفته وی، این افراد با تحریک کارگران واحد خدماتی مانع فعالیت روزانه آنها شده و در نتیجه می‌خواهند با تجمیع زباله‌ها برای استخدام به شهرداری فشار وارد کنند. به همین دلیل پیمانکار که متعهد به جمع‌آوری زباله‌های شهری است از این افراد در مراجع قضایی شکایت کرده است. سعیدی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۲۲۰ کارگر در استخدام این شرکت پیمانکاری است، در خصوص پرونده شکایت کارگران از سوی پیمانکار در مراجع قضایی، اظهار داشت: این موضوع از سوی مراجع قضایی در حال پیگیری است اما از وضعیت کارگران که و اینکه آیا هنوز در بازداشت هستند یا نه، بی‌خبرم. شهردار کوت عبدالله درباره وضعیت مطالبات کارگران شهرداری گفت: اخیرا دستمزد و بیمه مرداد ماه کارگران پرداخت شده، با این حال به نسبت سایر کارگران در سایر مناطق شهری استان در وضعیت بهتری قرار داریم.

    

شهرداری بجنورد با همه نیروهای شرکتی، قرارداد مستقیم بست

همه کارگران شرکتی شهرداری بجنورد در خراسان شمالی، قرارداد مستقیم شدند.

کارگران شهرداری بجنورد در گفت‌وگو با ایلنا، از عقد قرارداد مستقیم خبر داده و گفتند: شهرداری بجنورد با همه کارگران شرکتی اعم از پاکبانان، پارکبانان و کارگران فضای سبز خود، قرارداد مستقیم منعقد کرده است.

این کارگران که پیش از این شرکتی یا همان پیمانکاری بودند، از انعقاد قرارداد مستقیم با خود مجموعه شهرداری ابراز خوشنودی کردند و افزودند: به این ترتیب امیدواریم از این به بعد، پرداخت حقوق و مزایای ما مرتب شود و از بی‌نظمی‌ها پیشگیری شود.

اسفند ماه سال گذشته، شورای شهر بجنورد در جلسات متعدد به موضوع کارگران شرکتی شهرداری بجنورد پرداخته و از مجموعه شهرداری خواسته بود که شرکت‌های پیمانکاری را از عرصه روابط کار خارج کند. این موضوع سرانجام به نتیجه رسیده و حالا کارگران دیگر طرف قرارداد خود شهرداری هستند و شرکت‌ها دیگر در میان نیستند.

یکی از عمده‌ترین مشکلات کارگران شهرداری‌ها در سراسر کشور، شرکتی بودن است. شرکت‌های پیمانکاری گاهی به بهانه‌های مختلف از پرداخت حقوق و مزایای کارگران طفره می‌روند.

    

مرگ کارگر ساختمانی بر اثر سقوط به چاله آسانسور

بازرس کانون کارگران ساختمانی کشور از سقوط کارگر ساختمانی به داخل چاله آسانسور و مرگ دلخراش این کارگر

 خبر داد.

عباس شیری به ایلنا گفت: این کارگر ساختمانی در حین کار از ارتفاع طبقه سوم به داخل چاله آسانسور سقوط کرد و جان خود را از دست داد.

وی اظهار کرد: این حادثه روز شنبه در یک مجتمع مسکونی در حال احداث واقع در جوار ساختمان دارالحدیث شهر قم رخ داد.